۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
تامین سوخت ۵۴ درصد مخازن نیروگاه‌های کشور
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد

تامین سوخت ۵۴ درصد مخازن نیروگاه‌های کشور

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون ۵۴ درصد مخازن نیروگاه‌های کشور پر شده است که البته با شروع ماه‌های سرد پیش رو، باید این سوخت رسانی سرعت بیشتری بگیرد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب تامین سوخت برای نیروگاه‌ها انجام می‌شود گفت: اگر این رویه از سوی وزارت نفت ادامه دار باشد تامین برق نیروگاه‌ها با مشکل مواجه نمی‌شود و از زمستان امسال بدون محدودیت عبور خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش مصرف گاز در بخش خانگی تامین سوخت نیروگاه‌ها را با محدودیت مواجه خواهد کرد گفت: تامین گاز بخش خانگی برای وزارت نفت اولویت دارد بنابر این هرچقدر مشترکان در مصرف گاز صرفه جویی کنند برای تامین برق با مشکل کمتری مواجه خواهیم شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه برای همکاری صنایع در تابستان سال گذشته هزار میلیارد تومان پاداش همکاری درنظر گرفته شده است ادامه داد: این پاداش به صنایع پرداخت خواهد شد البته تولیدات این بخش در تابستان کمتر شده است که ما در ماه‌های فعلی درحال جبران تامین برق این بخش هستیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در تابستان تامین برق صنایع سیمان ۷ درصد و فولاد ۵ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است افزود: اگر مشترکان در مصرف انرژی صرفه جویی کنند محدودیت‌های اعمال شده جبران خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون ۵ درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌ها از مازوت تامین می‌شود و مابقی گاز و گازوئیل است.

کد خبر: ۱۱۹٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha