۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
 تولید ۱۰ هزار مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور
مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نیرو:

تولید ۱۰ هزار مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور

مدیر روابط‌عمومی وزارت نیرو گفت: تولید ۱۰ هزار مگاوات برق از نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در کشور برنامه ریزی شده است و سرمایه گذاران به این پروژه‌ها جذب شده اند و در شرف امضای تفاهم نامه هستیم.

به گزارش بازار، علی اکبر کاظمی، مدیر روابط عمومی وزارت نیرو با بیان اینکه اولویت وزارت نیرو دو حوزه آب و برق کشور است، گفت: در گذشته در این دو بخش دچار مشکلاتی بودیم و در تلاش هستیم این مشکلات حل شود زیرا هم با مشکلات کم آبی و هم کمبود برق به ویژه در زمان پیک مصرف روبرو هستیم.

وی درباره تفاوت افزایش مصرف برق در زمستان و تابستان اظهار کرد: در زمستان به دلیل اینکه گاز نیروگاه ها کمتر تامین می شود و سوخت مایع نیز کمتر استفاده می شود، در نتیجه تولید برق کاهش پیدا می کند اما در تابستان به دلیل آن که مصرف برق افزایش پیدا می کند دچار کمبود برق می شویم.

مدیر روابط عمومی وزارت نیرو از سیاست های وزارت نیرو در دولت سیزدهم برای حل کمبود آب و برق گفت و بیان کرد: ترویج مصرف بهینه با فرهنگ سازی و اصلاح رفتار در مصرف کنندگان و همچنین توسعه نیروگاه ها دو سیاست راهبردی وزارت نیرو در این زمینه است.

وی با اشاره به مشکلات در دو بخش آب و برق در گذشته عنوان کرد: حوزه تولید و ساخت نیروگاه ها در چند سال گذشته گسترش و توسعه پیدا نکردند. به همین جهت وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه های مختلفی را برای توسعه نیروگاه های فعلی و ایجاد نیروگاه های جدید سوخت فسیلی و راه اندازی نیروگاه های تجدید پذیر مانند خورشیدی و بادی در نظر دارد.

کاظمی افزود: تولید ۱۰ هزار مگاوات از برق از نیروگاه های خورشیدی و تجدیدپذیر در کشور برنامه ریزی شده است که در مرحله فرخوان برای جذب سرمایه گذار قرار دارد. خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفته است، سرمایه گذاران به این پروژه ها جذب شده اند و در شرف امضای تفاهم نامه هستیم.

مدیر روابط عمومی وزارت نیرو در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو در خصوص نیروگاه های سوخت گازی و سیکل ترکیبی و حرارتی گفت: در این حوزه تفاهمی با واحدهای صنعتی و کارخانه های بزرگی مانند فولادسازی و صنایع معدنی برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق صورت گرفته است که این تفاهم نامه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نیرو انجام شده است.

وی با بیان اینکه صنایع در کشور به دلیل ظرفیت های مالی، زیرساخت های اداری، نیروی انسانی و زمین هایی که در اختیار دارند، فرصت مناسبی برای عملیاتی کردن تولید ۱۰ هزار مگاوات برق دارند، اظهار کرد: تمام مجوزها و اختیارات در حال پیگیری است تا به این صنایع واگذار شود. با این اتفاق، بخشی از بار صنایع که بر دوش شبکه برق کشور قرار دارد برداشته می شود و گام بزرگی در تولید برق محسوب می شود.

کد خبر: ۱۱۹٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha