۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۷
افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو منطقی نیست
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو منطقی نیست

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: نخست باید اصلاح ساختار در خودروسازی‌ها صورت گیرد و پس از حذف هزینه‌های سربار، در صورتی که فروش خودرو با قیمت‌های کنونی زیان‌ده بود، قیمت‌ها افزایش یابد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سیدجواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، گفت: یکی از موضوعاتی که پیش از افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو باید مدنظر قرار گیرد، روشن شدن سازوکار تعیین قیمت تمام شده خودرو است به این معنا باید مشخص شود که در بهای تمام شده خودرو چه هزینه‌هایی اثرگذار است.

حسینی کیا با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌هایی که قیمت تمام شده خودرو را تعیین می‌کند، شفاف نیست، افزود: باید میزان تاثیرگذاری بهای قطعه، دستمزد پرسنل، هزینه‌های بالاسری و... در قیمت تمام شده مشخص شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: بخشی از هزینه تمام شده تولید خودرو مربوط به سربار است که خودروسازان باید هرچه سریعتر این هزینه‌ها را حذف کنند نباید این هزینه‌های بالاسری تولید خودرو را از مردم دریافت کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت صمت باید هرچه سریعتر اصلاح ساختار خودروسازان را در دستورکار قرار دهد، ادامه داد: افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو پیش از اعلام شفاف هزینه‌های تمام شده تولید منطقی نیست.

کد خبر: ۱۱۹٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha