۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶
جابه‌جایی ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
عملکرد ۳ ماه نخست دولت سیزدهم در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای؛

جابه‌جایی ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای

در گزارش عملکرد سه ماه دولت سیزدهم در حوزه جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی از ۱۵ مرداد تا ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در مجموع ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش بازار، وزارت راه و شهرسازی با تدوین گزارشی به ارائه دستاوردهای این وزارتخانه در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف، از جمله اقدامات انجام شده و آتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت.

براساس این گزارش از ۱۵ مرداد تا ۱۵ آبان سال جاری، ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شده‌اند که از این میزان مسافر جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۱۳ میلیون و ۸۷۹ هزار نفر با اتوبوس، ۵ میلیون و ۷۶۱ هزار نفر با مینی‌بوس و ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر با سواری کرایه سفر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش این تعداد مسافر در قالب ۳ میلیون و ۲۷۵ هزار سفر تردد داشته‌اند که سواری کرایه با میزان سفر یک میلیون و ۶۹۴ هزار جابه‌جایی در رتبه نخست قرار دارد. پس از آن به ترتیب اتوبوس با ۹۶۵ هزار سفر و مینی‌بوس با ۶۱۶ هزار سفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در راستای تردد و سفر ایمن مسافران با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، اقدامات شاخصی برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است که از جمله این اقدامات، اجرای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است. همچنین تداوم اجرای طرح استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت مسافران قبل از فروش بلیت و قبل از سوار شدن به وسیله نقلیه توسط شرکت‌های حمل‌ونقل، تداوم اجرای طرح انجام فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان عمومی مسافری و تداوم انجام ضدعفونی ناوگان در هر سفر توسط شرکت‌های حمل‌ونقل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حین سفر از دیگر اقدامات انجام شده به‌شمار می‌رود.

تداوم همکاری با وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون رانندگان عمومی، تداوم اعمال برخوردهای قانونی با متخلفان از مقررات کرونا و همکاری با وزارت کشور برای پیاده‌سازی سکوی مدیریت هوشمند بیماری‌های همه‌گیر با نام سامانه امید از اقدامات دیگر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

علاوه‌بر این اجرای طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی(ع) دیگر عملکرد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است. بر این اساس برای اعزام به موقع ناوگان به مرزهای ورودی به‌ویژه مرز مهران، برنامه‌ریزی و هماهنگی سازمانی و فراسازمانی انجام شد.

کد خبر: ۱۱۹٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha