۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کاهش ۶۰ میلیارد پوندی ارزش سهام در بازار لندن
سویه جدید کرونا باعث شد؛

کاهش ۶۰ میلیارد پوندی ارزش سهام در بازار لندن

سویه جهش یافته جدید کووید-۱۹، ۶۰ میلیارد پوند از ارزش سهام در بازار لندن کاست و بهای نفت را به کمترین میزان در دو ماه اخیر رساند.

به گزارش بازار، انتشار خبر شناسایی سویه جدید کرونا، باعث ریزش ارزش سهام در بازار لندن شد. این گزارش می افزاید ارزش سهام یکصد شرکت بزرگ در بازار سهام لندن در پی انتشار خبر شناسایی سویه جهش یافته جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، ۳.۴ درصد کاهش یافت. خبر سویه جهش یافته جدید کووید، بهای نفت را نیز به کم‌ترین میزان در دو ماه اخیر رساند و ۶۰ میلیارد پوند از ارزش سهام در بازار لندن نیز کاست. به نوشته دیلی تلگراف، همچنین ارزش سهام در بازارهای آمریکا و سایر کشورهای اروپا یی نیز کاهش یافت. در پی شناسایی شدن نخستین فرد مبتلا به سویه جدید جهش یافته ویروس کرونا با نام بی ۱.۱.۵۲۹ (B.۱.۱.۵۲۹) در کشور بلژیک، اکنون مقامات بهداشتی در کشورهای اروپایی، نگرانند.

روزنامه گاردین نوشت سوزان هاپکینز (Susan Hopkins)، مشاور ارشد سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس هشدار داد سویه جدید شناسایی شده ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شد، نگران کننده‌ترین سویه‌ای است که ما دیده ایم. وی افزود شمار مبتلایان به کووید در کم‌تر از دو هفته اخیر در آفریقای جنوبی، دو برابر شده است و چنین سرعتی در انتشار، از ابتدای همه گیری کووید، دیده نشده بود. کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از جمله دولت‌های آلمان، هلند و ایتالیا، پرواز هواپیماها از کشورهای آفریقایی بوتسوانا، زامبیا، اسواتینی، زیمبابوه، آفریقای جنوبی و لسوتو را ممنوع کردند تا از ورود سویه جدید، پیشگیری کنند.

به گزارش رسانه‌های انگلیس، سویه جدید که ۳ روز پیش شناسایی شد، دو برابر سویه آلفا، جهش پیدا می‌کند، سرعت انتشارش بسیار زیاد است و بنابراین، ممکن است در برابر واکسن‌های موجود کرونا، مقاومت کند. به نوشته روزنامه مترو، جو فاهلا (Joe Phaahla)، وزیر بهداشت و درمان آفریقای جنوبی گفت: شمار مبتلایان به کووید، به سرعت در این کشور در حال افزایش است و افزود در استان پر جمعیت گوتنگ (Gauteng) که شهرهای بزرگ ژوهانسبورگ و پرتوریا در آن واقع است، به ویژه جوانان زیادی دچار سویه جهش یافته جدید کووید شده اند. ساجد جاوید، وزیر بهداشت و درمان انگلیس نیز گفت: سرعت انتشار سویه جدید کووید، دو برابر سویه آلفاست و احتمال می‌رود واکسن‌های موجود، بر سویه‌های جهش یافته ویروس کرونا، اثر نداشته باشد. وی تاکید کرد: تا پایان همه گیری کووید، راه درازی در پیش است.

کد خبر: ۱۱۹٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha