۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
تدوین بسته مهارت آموزی برای اشتغال سربازان پس از پایان خدمت
معاون وزیر تعاون خبر داد

تدوین بسته مهارت آموزی برای اشتغال سربازان پس از پایان خدمت

ساری- معاون وزیر تعاون با اشاره به برنامه های ترکیبی مهارت از تدوین بسته هایی برای مهارت آموزی سربازان و اشتغال آنان پس از پایان خدمت خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامحسین حسینی نیا ظهر پنجشنبه در بازید از مراکز فنی وحرفه ای ساری با اشاره به اینکه عمر یک مهارت در دنیا پنج سال است، افزود: پس از پنج سال تاریخ مصرف مهارت پایان می یابد و در سال ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر از مهارت آموختگان نیازمند مهارت آموزی جدید هستند.

وی با اظهار اینکه مهارت ظرفیت جدید برای کار ایجاد می کند، افزود: علاوه بر کارجویان موجود، برنامه های خوبی برای مهارت سربازان داریم تا بتوانند پس از پایان خدمت برای خود شغلی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای افراد آسیب دیده اجتماعی، معتادان بهبودیافته و معلولان، زنان سرپرست خانوار و غیره برنامه هایی در دست اقدام است.

حسینی نیا یادآور شد: در برهه حساس نیاز داریم تا مهارت آموزی را بین خانواده ها تبیین و نهادینه کنیم و امیدواریم بتوانیم به اهداف دست یابیم.

معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به وجود زیرساخت های مورد نیاز در حوزه فنی و حرفه ای شمار مربیان را ۱۳ هزار نفر ذکر کرد و گفت: ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیز در کشور فعالیت می کنند.

وی به آموزش های ترکیبی مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: در قالب این بسته، آموزش های مهارتی برای دانشجویان، فارغ التحصیلان و کارجویان و سربازان در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha