بهینه سازی شبکه های اجتماعی
چه کاری باید در اولویت کسب وکارها قرار گیرد؟

بهینه سازی شبکه های اجتماعی

بارها دیده شده بسیاری از افراد اثرگذار در شبکه های اجتماعی بدون دانستن الگوریتم ها به بازدیدهای قابل توجهی رسیده اند. راز موفقیت آن ها بسیار ساده است. محتوای خوب.

به گزارش بازار، هر شبکه اجتماعی الگوریتم های خاص خود را دارد. اگر بخواهید در این شبکه ها بیشتر دیده شوید، باید بدانید الگوریتم هر شبکه اجتماعی چطور کار می کند. شاید این کار برای بسیاری از صاحبان کسب وکار و کسانی که علاقه به توسعه برند شخصی خود دارند، مسئله ساز به نظر برسد. پرسش اساسی این است که آیا لازم است برای حضور در شبکه های اجتماعی هزینه کنیم؟ این پرسش به خصوص برای صاحبان کسب وکارهای قدیمی تر که برای توسعه وب سایتشان هزینه کردند، مهم تر است. آن ها فکر می کنند هر کاری که برای دیده شدن لازم بوده را انجام داده اند و حالا چرا باید بیشتر هزینه کنند.

چیزی که آن ها باید درک کنند این است که در ۱۰ سال گذشته، شبکه های اجتماعی همه چیز را تغییر داده است. مردم اگر بخواهند درباره یک کسب وکار یا یک شخص بدانند، سراغ شبکه های اجتماعی می روند تا اینکه به وب سایت آن ها سر بزنند. فیس بوک، تیک تاک، توییتر و اینستاگرام برای شناخت برندها و آدم ها، منابع راحت تری از وب سایت آن هاست.

لوک لینز در فوربز می نویسد: «مخاطبان شما از همیشه باهوش ترند. مردم به شبکه های اجتماعی می روند و شما را آنجا رصد می کنند چراکه آن ها می توانند ببینند دیگران درباره شما چه نظری داده اند. آن ها گفت وگوهایی که در شبکه های اجتماعی درباره شما و برند شما انجام شده رصد می کنند. شبکه های اجتماعی دسترسی به مردم با یک پیام ساده و مستقیم را آسان کرده است. به همین دلیل است که باید شبکه های اجتماعی را به عنوان یکی از مهم ترین بخش های کسب وکار و برندسازی در نظر بگیرید. نخستین اثرگذاری های شما بر مشتریان و خریداران در شبکه های اجتماعی است که انجام می شود. در شبکه های اجتماعی این شانس را دارید تا اعتبارتان را نشان دهید. حضور پررنگ شما در شبکه های اجتماعی به مخاطبان ثابت می کند شما کسی هستید که ارزش شنیده شدن دارد».

موضوع دوم، پس از اثبات لزوم حضور در شبکه های اجتماعی، تعیین استراتژی است. اینجاست که پای شناخت الگوریتم ها در شبکه ها به میان می آید. اما نکته مهم دیگر در تعیین استراتژی، محتواست. بارها دیده شده بسیاری از افراد اثرگذار در شبکه های اجتماعی بدون دانستن الگوریتم ها به بازدیدهای قابل توجهی رسیده اند. راز موفقیت آن ها بسیار ساده است.

به نوشته لوک لینز «درواقع این افراد از محتوای خوب استفاده می کنند. محتوای با کیفیت که به طور مداوم منتشر می شود. زمانی که محتوای کاربردی برای بخش عمده ای از مردم ندارید و نمی توانید بین خودتان و آن ها ارتباطی برقرار کنید،   اینکه تا چه اندازه سخت تلاش می کنید یا هشتگ های خوبی به کار می برید، اهمیتی ندارد. می توانید همه هشتگ های لازم را کشف کنید یا در ساعت هایی با بالاترین بازدید پست ها را منتشر کنید. اما تا زمانی که پست شما از نظر مخاطب ارزش دیده شدن نداشته باشد، این تلاش ها نتیجه بخش نخواهد بود. بررسی ها نشان داده مردم زمانی که صفحه های شبکه های اجتماعی را بالا و پایین می کنند، پیش از تصمیم نهایی برای دیدن یک محتوا، به طور متوسط نزدیک به هفت ثانیه برای آن وقت می گذارند. زمانی که محتوای تازه ای درباره برند خود به اشتراک می گذارید، باید به این نکته مهم توجه کنید. باید خودتان را جای بینندگان بگذارید  و بپرسید آیا تمایل دارم این مطالب را بخوانم یا نه».

اما به طور مشخص چه محتوایی محتوای خوب است؟ فوربز در پاسخ به این پرسش از برندسازی قوی و ارزش می گوید. به نوشته لوک لینز «محتوای خوب در شبکه های اجتماعی باید ارزش برای مخاطب داشته باشد. خوشبختانه می توان از مسیرهای متفاوتی برای مخاطب ارزش آفرینی کرد. دادن اطلاعات، سرگرم کردن، نکته گفته و نصیحت کردن. باید مطمئن شد هر محتوایی نکته ای و ارزشی برای مخاطب دارد. و مهم تر اینکه باید مطمئن شد، هر محتوایی با هر ارزشی در پیوند با برند کسب وکار یا برند شخصی تان است.»

کد خبر: ۱۱۹٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha