مجمع تجاری و اجلاس وزرای اکو ۵ الی ۷ آذر برگزار می‌شود
به میزبانی ترکمنستان؛

مجمع تجاری و اجلاس وزرای اکو ۵ الی ۷ آذر برگزار می‌شود

چهارمین مجمع تجاری اکو و پانزدهمین اجلاس سران این گروه از جمعه پنجم تا یکشنبه هفتم آذر در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، هیات اتاق ایران به سرپرستی غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در چهارمین مجمع تجاری و اجلاس وزرای اکو حضور می‌یابد. این اجلاس ۵ الی ۷ آذر در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان برگزار می‌شود.

از آنجایی که ریاست دوره‌ای اتاق بازرگانی اکو برعهده غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران است، هیاتی به سرپرستی ایشان برای حضور در این اجلاس اعزام می‌شود و قرار است در مجمع تجاری و اجلاس سران اکو سخنرانی کند.

ملاقات‌های رودررو بین تجار ایرانی و ترکمنستانی، ملاقات رئیس اتاق ایران با مقامات دولتی و بخش خصوصی ترکمنستان و روسای سایر سازمان‌های بین‌المللی از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه اجلاس برگزار می‌شود.

موضوعاتی که قرار است در مجمع تجاری اکو مورد توجه قرار گیرد به شرح زیر است:  

- گسترش و فعال‌سازی همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو اکو از جمله تجارت کالا و خدمات، امور مربوط به ترخیص، پرداخت، امور گمرکی و مالیاتی

- تجارت دیجیتال و بازار تجارت الکترونیک

- فرصت‌های سرمایه‌گذاری از جمله سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با تجارت و بهترین شیوه‌های بین‌المللی برای افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری

- توسعه بازار حمل‌ونقل و خدمات لجستیک در کشورهای عضو اکو

علاقه‌مندان به حضور مجازی در مجمع تجاری اکو می‌توانند از این لینک استفاده کنند.

کد خبر: ۱۱۹٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha