۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
 بازدید رئیس اتاق تهران از اولین بازارچه قطعات خودروسازی سایپا

بازدید رئیس اتاق تهران از اولین بازارچه قطعات خودروسازی سایپا

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در بازدید از اولین بازارچه قطعات گروه خودروسازی سایپا، با امکانات و خدمات قابل عرضه در این بازارچه آشنا شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، مسعود خوانساری در این بازدید به همراه محمدرضا نجفی‌منش عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و از کارآفرینان فعال در صنعت خودرو، ضمن آشنایی با قطعات و محصولاتی از گروه خودروسازی سایپا که در محل این بازارچه به نمایش گذاشته شده، با اعضای هیات مدیره این بازارچه صنعتی، پیرامون رویکردها و برنامه‌های این مرکز بازرگانی و خدماتی به گفت‌وگو نشست.

به گفته سید محمدرضا موسوی رئیس هیات مدیره بازارچه قطعات گروه خودروسازی سایپا، مرکزیاد شده با هدف تغییر رویکردها در مدیریت زنجیره تامین و توزیع قطعات یدکی این شرکت خودروسازی ایجاد شده‌است و علاوه بر تهران، تجهیز این بازارچه در قائم‌شهر نیز آغاز شده و استقرار آن در اصفهان، خراسان‌رضوی و همدان نیز در گام‌های بعدی قرار دارد.

وی با این توضیح که در حال حاضر، ۵۵۵ نمایندگی و ۴۱۷ عاملیت فروش قطعات یدکی سایپا در سراسر کشور فعال است، از جمله ضرورت‌های راه‌اندازی این بازارچه را عرضه قطعات یدکی اصلی و با کیفیت و دسترسی آسان به آن از سوی مشتریان، عنوان کرد. به گفته موسوی، در حال حاضر این بازارچه به پل ارتباطی میان سازندگان قطعات خودرو محصولات سایپا و نمایندگان فروش قطعات این شرکت خودروسازی، تبدیل شده و در گام‌های بعدی، عرضه و فروش مستقیم قطعات به مشتریان خرد نیز برنامه‌ریزی شده‌است.

وی تصریح کرد که حذف واسطه‌ها و افراد غیر حرفه‌ای در عرضه و فروش قطعات یدکی خودروسازی سایپا از دیگر اهداف راه‌اندازی این بازارچه بوده‌است و طی امسال نیز، ساماندهی شبکه توزیع قطعات این خودروسازی در دستورکار قرار گرفته‌است.

به گفته موسوی، گروه خودروسازی سایپا برای راه‌اندازی و استقرار این بازارچه در قلب بازار قطعات یدکی تهران، اقدام به بازسازی ساختمان معروف جیپ که متعلق به مرحوم جعفر اخوان بنیان‌گذار گروه پارس‌خودرو بود، کرده‌است و پس از توافق با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در طبقات فوقانی این ساختمان، هتل برای اقامت مشتریان خارجی قطعات خودرویی نیز احداث خواهد شد. وی همچنین یادآور شد که عرضه و فروش تولیدات قطعه‌سازان، در این بازارچه به صورت امانی است و قطعه‌سازان در مدتی کمتر از یک ماه امکان دریافت وجه محصولات فروخته شده خود در بازارچه را خواهند داشت.

کد خبر: ۱۱۹٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha