۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
تا کنون گاز هیچ کدام از صنایع را قطع نکردیم
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:

تا کنون گاز هیچ کدام از صنایع را قطع نکردیم

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه پتروشیمی ها، صنایع فولاد و سیمان، از عمده‌ترین مصرف کننده‌های گاز هستند، گفت: تاکنون گاز هیچ کدام از صنایع را قطع نکردیم.

به گزارش بازار، محمدرضا جولایی با اشاره به اینکه مصرف گاز در بخش خانگی و صنایع غیر عمده به علت سردی هوا افزایش یافته است، افزود: اولویت شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت، تامین گاز بخش خانگی است.

او ادامه داد: از ذخایر خطوط و مخازن ذخیره سازی استفاده می‌کنیم تا افزایش مصرف گاز را جبران کنیم.

جولایی افزود: مصرف در بخش خانگی و تجاری نسبت به پارسال حدود ۵۰ میلیون متر مکعب یعنی معادل دو فاز پارس جنوبی افزایش داشته است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز اضافه کرد: تا جایی که در توان باشد از ذخایر راهبردی استفاده می‌کنیم تا سوخت صنایع و خانگی را تامین کنیم.

وی گفت: هنوز محدودیت‌های زیادی را برای صنایع، اعمال نکردیم و در حال استفاده از ذخایر هستیم، اما اگر روند مصرف رو به افزایش باشد و نتوانیم مصرف خانگی و تجاری را کنترل کنیم فشار آن بر روی صنعت خواهد آمد.

جولایی از مردم خواست در مصرف گاز، صرفه جویی کنند.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز افزود: تعرفه‌ها را تغییر خواهیم داد و پرمصرف و بدمصرف‌ها را جریمه خواهیم کرد و مجوزهای آن نیز گرفته شده است.

وی افزود: تغییر تعرفه ها، ۱۲ پله‌ای است که سه پله اول معاف هستند و حتی پاداش می‌گیرند و در پله‌های بعدی به صورت درصدی تا پله دوازدهم، تعرفه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

جولایی اضافه کرد: اگر مصرف کنترل نشود و نتوانیم از ذخایر و تولید، افزایش مصرف را جبران کنیم، احتمال قطع گاز صنایع وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۹٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 0
      شاهکارنکردید،هواانطورکه بایدسردنشده