۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
توسعه کشت پنبه در آغاز راه است| عقب ماندگی در پنبه کاری
رئیس دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی:

توسعه کشت پنبه در آغاز راه است| عقب ماندگی در پنبه کاری

ساری- هزارجریبی، رئیس دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در آغاز راه توسعه پنبه هستیم، گفت: نسبت به سال های اوج تولید پنبه در سراشیبی هستیم.

ابراهیم هزارجریبی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در آغاز راه توسعه پنبه هستیم تا عقب ماندگی شدید در تولید این محصول استراتژیک را جبران کنیم، گفت: در حال حاضر کسری مورد نیاز صنایع نساجی را از طریق واردات می کنیم.

وی با اظهار اینکه در سال جاری قیمت پنبه داخلی بیشتر از پنبه خارجی بوده است، گفت: صنعت نساجی به این نتیجه رسید تا از از کشاورزان حمایت صورت گیرد و ما نیز اجازه نخواهیم داد تا پنبه دست کشاورزان باقی ماند.

وی گفت: قیمت تضمینی بسیاری از محصولات متفاوت است ولی در برخی زراعت ها نظیر پنبه هرچند قیمت تضمینی را دولت اعلام کرد ولی اگر قیمت بازار بیش از نرخ تضمینی باشد، دولت در آن ورود نمی کند.

هزارجریبی با اظهار اینکه مازندران در سال های اوج تا ۲۰ هزار هکتار سطح کشت پنبه داشت، گفت: دو سالی وضعیت پنبه صعودی شده است هرچند نسبت به سال های اوج در سراشیبی قرار داریم.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: امسال بیش از ۶۰۰ هکتار زیر کشت پنبه رفت و پیش بینی می شود در سال آینده نیز هزار هکتار پنبه در استان کشت شود. 

کد خبر: ۱۱۹٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha