۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
دولت به ادغام مجموعه‌های کوچک تولیدکننده لوازم خانگی کمک کند| انحصاری در لوازم خانگی نداریم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

دولت به ادغام مجموعه‌های کوچک تولیدکننده لوازم خانگی کمک کند| انحصاری در لوازم خانگی نداریم

قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید کمک کند تا مجموعه‌های کوچک تولیدکننده لوازم خانگی در یکدیگر ادغام شوند و با همکاری با یکدیگر، تیراژ تولید را افزایش دهند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره گرانی برخی از لوازم خانگی داخلی، اظهار داشت: از آنجایی که تعداد تولیدکنندگان لوازم خانگی بسیار زیاد است، ما شاهد انحصار در لوازم خانگی مانند اتفاقی که در خودروسازی رخ داد، نخواهیم بود. 

وی بیان کرد: این در حالی است که در بخش خودرو نیاز به سرمایه‌گذاری کلان است درحالی‌که در بخش لوازم خانگی حتی با مونتاژکاری می‌توان در کوتاه مدت مشکلات زیادی را حل کرد و آن انحصاری که در بخش خودرو داریم، در اینجا نخواهیم داشت. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر تنوع کشورهایی که ما می‌توانیم از آنان تکنولوژی را دریافت کنیم، در بخش لوازم خانگی بسیار زیاد است. البته در بخشی از تولیدات لوازم خانگی هیچ نیازی حتی به فناوری کشورهای خارجی نداریم و خودمان می‌توانیم در این زمینه تولیدات بسیار خوبی داشته باشیم. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است کنترل و مراقبت بیشتری بر بازار لوازم خانگی انجام شود تا کسی سوءاستفاده نکند. از سوی دیگر، دولت باید کمک کند تا مجموعه‌های کوچک تولیدکننده لوازم خانگی در یکدیگر ادغام شوند و با همکاری با یکدیگر، تیراژ تولید را افزایش دهند که در چنین شرایطی هم داخلی‌سازی قطعات مقرون به صرفه خواهد شد، هم می‌توانند تکنولوژی‌ها را به روزتر کنند و هم می‌توانند قدرت رقابت خود را با کالاهای سایر کشورها افزایش دهند و امکان صادرات هم پیدا می‌کنند.

کد خبر: ۱۱۹٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha