۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
زیرساخت های فعالیت بخش خصوصی در اینچه برون و اترک فراهم نیست
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

زیرساخت های فعالیت بخش خصوصی در اینچه برون و اترک فراهم نیست

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: بخش خصوصی رغبتی برای حضور در منطقه آزاد اینچه برون را ندارد زیرا همانند منطقه ویژه اترک زیرساخت لازم در آن فراهم نیست.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این مطلب که خبر تصویب منطقه آزاد اینچه برون در ابتدا بارقه‌امیدی در دل مردم و صنعتگران بود، اظهار کرد: تعلل مسئولان در انتخاب مدیر قدری از این هیجان کاسته است.

او ادامه داد: به هر حال یکی از خواسته‌های ما گماشتن هیأت مدیره و مدیری توانمند برای منطقه آزاد است که‌امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان انجام شود؛ چراکه روند احیای منطقه آزاد به واسطه نبود زیرساخت‌های لازم، پروسه‌ای زمان بر است.

وی ضمن یادآوری این مطلب که این منطقه فاقد مسیر دسترسی مناسب و زیرساخت مورد نیاز است، افزود: مادامیکه منطقه آزاد چنین شرایطی دارد، بخش خصوصی رغبتی برای حضور در منطقه ندارد. مشکلی که بخش خصوصی در منطقه اقتصادی اترک هم اکنون با آن مواجه است.

چوپانی با تأکید بر این نکته که شرایط موجود منطقه اقتصادی اترک متأثر از طرز تفکر مدیران گذشته است، اضافه کرد: مادامی‌که این طرز تفکر اصلاح نشود روال همین است، به عبارتی تا زمانیکه تفکر مدیران ما به روز و مبتنی بر واقعیت نباشد هیچ اتفاق خاصی در مورد اترک یا منطقه آزاد اینچه برون نمی‌افتد.

این فعال اقتصادی تفکر گذشته دولت و مسئولان برای پذیرش سرمایه‌گذار را اشتباه ارزیابی کرد و گفت: امروز برای رونق تولید استان باید این طرز تفکر اصلاح شود.

وی ضمن انتقاد از اداره راه آهن شمال کشور درخصوص واگذاری اراضی منطقه اترک به بخش خصوصی، افزود: راه آهن شمال کشور به عنوان مالک ۶۰۰ هکتار از زمین‌های منطقه اقتصادی اترک، یکی از نهادهایی است که برای سرمایه‌گذار مانع تراشی می‌کند چراکه طرح‌های توجیهی این اداره با واقعیت فاصله دارد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، انعقاد قرارداد کوتاه مدت با بخش خصوصی بیانگر دیدگاه نادرست این دستگاه نسبت به بخش خصوصی است زیرا این نوع قرارداد با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تحریم‌ها و میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، صرفه اقتصادی ندارد.

او با بیان این نکته که این سیاست اداره راه آهن باعث شده تا هشت سال اراضی منطقه اقتصادی اترک اراضی بلا استفاده رها شود، افزود: علم، دانش و طرز تفکر این مسئولان متعلق به ۲۰ سال گذشته است، به رغم گذشت دو دهه و تغییر بسیاری از پارامترها، با این حال علم این مدیران هنوز آن دوره مانده و به روز نشده است.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha