۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
ورق بازار طلا برمی گردد؟
تحرکات قیمت در قراردادهای آتی؛

ورق بازار طلا برمی گردد؟

با وجود اینکه انتظار می‌رفت با افزایش واکسیناسیون و کاهش فشار ناشی از کرونا، قیمت طلا در بازار جهانی کاهش پیدا کند ولی شواهد نشان می‌دهد این روزها سرمایه گذاران به رشد قیمت ها امید زیادی دارند.

به گزارش بازار، وب‌سایت «کیتکو» در گزارش اخیر خود با اشاره به تحولاتی که این روزها در بازار طلا مشاهده شده، گزارش داد: «به نظر می‌رسد قیمت طلا تا رسیدن به مرز هزار و ۹۰۰ دلار و حتی هزار و ۹۵۰ دلار به افزایش ارزش ادامه می‌دهد. فشار تورم به‌اندازه‌ای است که نگرانی در مورد افت ارزش پول در کشورها بالا گرفته و سرمایه‌گذاران بزرگ برای حفظ ارزش دارایی‌های خود همچنان به طلا، امید بسته‌اند. البته امروزه بخشی از سرمایه‌ها هم وارد بازار رمزارزها می‌شود، ولی همچنان به نظر می‌رسد بازار طلا قابل اعتمادترین بازار باشد.»

رشد قیمت‌ها با فشار تورم کشورهای صنعتی
گزارش‌ها نشان می‌دهد در قراردادهای آتی برای مبادله طلا در ماه دسامبر، قیمت هر اونس طلا برابر با هزار و ۸۶۳ دلار بوده و انتظار می‌رود در انتهای این ماه به مرز هزار و ۹۰۰ دلار هم برسد، اما با شروع سال جدید، فشار تورم بر اقتصاد کشورهای صنعتی افزایش خواهد یافت و باز هم بازار به سمت رشد قیمت‌ها حرکت می‌کند.

بالاترین نرخ تورم دو دهه اخیر در آمریکا و انگلیس
طبق گزارش‌های رسمی نرخ تورم در آمریکا در یک سال اخیر بالغ‌بر ۶ درصد بود، درحالی‌که تورم در کشور کانادا به ۴.۷ درصد و در بریتانیا به ۴.۳ درصد رسید. این کشورها بالاترین نرخ تورم سالانه طی حدود دو دهه اخیر را تجربه می‌کنند و این وضعیت می‌تواند آسیب زیادی به صنایع تولیدی کشورها و قدرت خرید مردم در روزهای پساکرونایی وارد کند. با این شرایط انتظار می‌رود نرخ منفی بهره بانکی که در یک سال اخیر وجود داشته بازهم باقی بماند و حتی بزرگ‌تر هم بشود و این شرایط به‌عنوان عامل فشار در جهت افزایش قیمت طلا در بازار معرفی خواهد شد، عاملی که می‌تواند بازار را با چالش‌های ناشی از رشد بی‌سابقه قیمت‌ها، روبرو کند.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha