پیگیر فعالسازی شرکت الیاف با حداکثر توان تولید هستیم
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و سلولزی وزارت صمت:

پیگیر فعالسازی شرکت الیاف با حداکثر توان تولید هستیم

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و سلولزی وزارت صمت با بیان اینکه پیگیر هستیم تا شرکت الیاف با حداکثر توان تولید کار کند، گفت: شنیده ها حاکی از آن است که می خواهند این واحد را تغییر کاربری دهند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و سلولزی وزارت صمت گفت: شرکت الیاف در باغستان شهریار واقع و در محدوده ای است که تقریباً داخل شهر است و تا سال ۱۳۹۸ فعالیت می کرد.

وی ادامه داد: این واحد، قدمت زیادی دارد و از سال ۱۳۴۸ آغاز به کار کرد و سال ۱۳۷۲ پروانه بهره برداری جدید برای ۱۱ هزار تن نخ نایلون ۶ را داشته است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و سلولزی وزارت صمت تصریح کرد: با توجه به این که این شرکت زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است پیگیری های خاصی را برای راه اندازی این واحد با حداکثر تولید داشتیم.

محرابی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ بازدیدی از این واحد داشتیم و جلساتی داشتیم و در سال ۱۳۹۸ تغییر مدیریت انجام شد و پیگیری کردیم حتی ۲۰۰ تن مواد اولیه در آنجا بود اما کار نمی شد و اکنون هم ۹۰ نفر پرسنل دارد اما کار نمی شود.

وی با بیان اینکه پیگیر هستیم تا این واحد با حداکثر توان تولید کار کند، اضافه کرد: جلسه ستاد تسهیل در استان تشکیل شد و بنیاد مستضعفان بر اساس مصوبات این ستاد باید به وزارت صمت برنامه می داد و همچنین نباید تغییر کاربری داشته باشد اما تا کنون هیچ برنامه ای داده نشده است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و سلولزی وزارت صمت همچنین گفت: شنیده ها حاکی از آن است که می خواهند این واحد را تغییر کاربری دهند.

با تعرفه گذاری مناسب قیمت‌ها را به نفع تولید کننده بهبود می‌بخشیم
محرابی اضافه کرد: اگر به علت گرانی ارز، مواد اولیه گران به دست تولید کننده ها مانند شرکت الیاف شهریار برسد، با تعرفه گذاری مناسب، قیمت ها را به نفع تولید کننده بهبود می بخشیم.

وی در ادامه افزود: مصرف داخلی کشورمان با توجه به واردات نخ، سالانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن است و پارسال یکی از شرکت ها ۹۳۰ تن تولید کرد.

محرابی بیان کرد: اگر بتوانیم نخ نایلون را در داخل کشور با قیمت تمام شده پایین تر تولید کنیم، بازار مصرف آن هم پیدا خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و سلولزی وزارت صمت در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره تعطیلی شرکت پارسیلون خرم آباد نیز، افزود: خصوصی سازی اشتباهی بود که در مقطعی انجام شد و این شرکت را دچار مشکلاتی کرد و تصمیم گرفته شد که مدیریت شرکت به آتیه دماوند واگذار شود و بعد به آقای یعقوبی واگذار و با مشکلات کارگری که پیش آمد توسط مقامات ارشد استانی تصمیم به خلع ید گرفته شد و دوباره به آتیه دماوند بازگشت و سپس با بدهی هایی که به سه بانک ملی، سپه و صنعت معدن وجود داشت مقرر شد کنسرسیومی تشکیل شود تا یک طرحی را ارائه دهند و این کنسرسیوم بتواند طرحی را پیاده سازی کند که البته هنوز طرح آتیه دماوند را نهایی نکرده است.

وی ادامه داد: تمام این تصمیمات در دفتر معاونت امور صنایع وزارت صمت گرفته شده است و ما تمام این مراحل را پیگیری کردیم.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha