۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
سیستم مالی و بانکی افغانستان در آستانه سقوط است
سخنگوی سازمان ملل:

سیستم مالی و بانکی افغانستان در آستانه سقوط است

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر درباره بحران اقتصادی افغانستان هشدار داد و گفت سیستم بانکی و مالی این کشور در آستانه سقوط قرار دارد.

به گزارش بازار، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی گفت: برنامه توسعه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده است که وام‌های پرداخت نشده بانکی در بازار اعتباری افغانستان از ۳۰ درصد در پایان ۲۰۲۰ به ۵۷ درصد در سال اجاری افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: برنامه توسعه سازمان ملل تخمین می‌زند با ادامه برداشت پول از حساب‌های بانکی، سپرده‌های بانکی در افغانستان تا پایان سال جاری ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت. شاخص‌های این گزارش هشداری است که سیستم بانکی و مالی افغانستان در آستانه سقوط قرار دارد.

وی افزود: این گزارش همچنین مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها را برای بحران بانکی افغانستان ترسیم می‌کند. این راه حل‌ها شامل تضمین سپرده برای سپرده‌گذاران، تامین نقدینگی مناسب برای سیستم بانکی و ضمانت‌های اعتباری و گزینه‌های تاخیر بازپرداخت وام برای اقتصاد می‌شود.

سخنگوی سازمان ملل همچنین اعلام کرد تقاضای کمک مالی این سازمان برای ۱۱ میلیون نفر در افغانستان به ارزش ۶۰۶ میلیون دلار به طور کامل تامین شده است.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha