۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
مصرف برق شهرک‌های صنعتی در کشور حدود ۵ هزار مگاوات است
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:

مصرف برق شهرک‌های صنعتی در کشور حدود ۵ هزار مگاوات است

تبریز- معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: مصرف برق شهرک‌های صنعتی در کشور حدود ۵ هزار مگاوات است.

به گزارش بازار، علی رخشانی‌مهر در تجلیل از صنایع همکار با برق تبریز در ایام پیک امسال ضمن قدردانی از همکاری‌ها و صبوری واحدهای تولیدی و صنعتی در ایام پیک تابستان ۱۴۰۰  اظهار داشت: مجموعه توانیر برای مقابله با پیک بار تابستان ۱۴۰۰ تمام تدابیر را اندیشیده بود.

وی افزود: براساس این فرض‌ها ما حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات تولید برقابی و ۵۰ هزار مگاوات تولید برق حرارتی داشتیم و سرجمع مصرف ما در کشور چیزی بالغ بر ۶۵ تا ۶۷ هزار مگاوات بود ولی برخی اتفاقات نادر و خشکسالی و گرمای هوای بی‌سابقه در ۵۰ سال گذشته در کشور رخ داد و شرایط جدیدی حاکم شد.

رخشانی‌مهر اضافه‌ کرد: ما با سه چالش مهم به‌طور همزمان مواجه شدیم. از سویی در اثر وضعیت خاص آب و هوایی، ۶۰ درصد از تولید برق‌ آبی خود را از دست دادیم، از سوی دیگر شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دما به‌طور متوسط در سطح کشور بودیم و هر درجه افزایش دما، ۱۸۰۰ مگاوات بر مصرف کل کشور می‌افزاید. سومین عاملِ شدت یافتن مشکل تامین برق، مصرف نزدیک به ۲ هزار مگاواتی دستگاه‌های رمز ارز بود که این عوامل اثرات دومینویی مشکلات برق و مصرف برق را موجب شد.

وی، خطاب به صنایع همکار در این ایام یادآور شد: از اینکه طی تابستان ۱۴۰۰، صبوری به خرج دادید و شرایط سخت را تحمل کردید،  متشکر و سپاسگزارم.

وی گفت: آنچه در زمستان با آن مواجهیم بخش بزرگی از آن به خارج از وزارت نیرو مربوط است و به بالارفتن مصرف گاز بخش خانگی باز می‌گردد. در اثر این اتفاق، مصرف گاز نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به طرح‌های جدید تشویقی توانیر برای صنایع همکار از آنها خواست تا هر چه بیشتر در این طرح‌ها مشارکت کنند.

وی متذکر شد: طرحی برای شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته‌ایم. ۵ هزار مگاوات مصرف برق شهرک‌های صنعتی در کشور است. واحدهای صنعتی می‌توانند در زمینه‌ دستگاه‌های تولید برق پراکنده، Distributed) Generation) سرمایه‌گذاری کنند و تعرفه‌ها طوری تعیین خواهد شد که به نفع این صنایع باشد و ضوابط آنها به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha