۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
تحلیل گروه لاستیک و پلاستیک بورس تهران

تحلیل گروه لاستیک و پلاستیک بورس تهران

هلالات، رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار نوشت: در صنعت لاستیک و پلاستیک ۱۰ شرکت مورد بررسی هستند. درآمد نیمه نخست سال ۹۹ این شرکت ها ۳.۷۵ همت و نیمه نخست سال جاری ۷.۳ همت بوده است.

به گزارش بازار، وحید هلالات، کارشناس بازار سرمایه نوشت: در صنعت لاستیک و پلاستیک ۱۰ شرکت مورد بررسی هستند. درآمد نیمه نخست سال ۹۹ این شرکت ها ۳.۷۵ همت و نیمه نخست سال جاری ۷.۳ همت بوده است. پلوله به شکل با اهمیتی درآمد خود را رشد داده و پس ازان پلاسک قرار دارد. در میان تایرسازها البته پکویر پکرمان پیزد بالاترین رشد درآمد نیمه اول به نیمه اول را داشته اند.

متوسط حاشیه سود صنعت سال گذشته ۳۱درصد بوده، در بهار ۲۰درصد و در تابستان ۱۸درصد ثبت شده است. تنها پکویر و پسهند تا حدی به حاشیه سود سال ۹۹ نزدیک هستند. عدم افزایش نرخ فروش به تناسب نرخ مواد اولیه، منجر به کاهش حاشیه سود شده است.

پکرمان هنوز گزارش تابستان را ارائه نکرده، در ۹نماد دیگه سود خالص نیمه نخست سال گذشته ۶۸۲میلیارد تومان بوده و در سال جاری ۶۲۰میلیارد تومان ثبت شده که کاهش نشان می دهد. پکویر پسهند پاسا تا جدی به انتظارات تحلیلی در تابستان نزدیک بودند اما سایر نمادها، کمتر از انتظار عمل کردند.

پتایر پاسا پسهند پیزد با گزارش تابستان بهترین p.e های گروه هستند با این حال P.e آنها رو به افزایش است مگر نرخ فروش را بالا ببرند. به طور مثال تایر بالای ۷۰ میلیون تومان باشد.

تحلیل گروه لاستیک و پلاستیک بورس تهران

کد خبر: ۱۱۸٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha