۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
تحقق شعار جهش تولید راهکار اصلی اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری است
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

تحقق شعار جهش تولید راهکار اصلی اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری است

تبریز- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم بستان‌آباد بر اهمیت تحقق جهش تولید فرصت طلایی و راهکار اصلی برای اشتغال‌زایی و رفع بحران بیکاری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از دفتر ارتباطات این نماینده مجلس، محمد وحدتی‌هلان، درباره نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" اظهار داشت: بسیاری از مشکلات امروز در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از رکودی است که در عرصه تولید وجود دارد، چرا که این رکود هم چرخ‌دنده‌های اقتصادی کشور را سنگین و کند کرده و به‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم اشتغال‌زایی، در بحران بیکاری فعلی تاثیرگذار است.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس دهم در این رابطه افزود: تأکید ریاست مجلس بر «توسعه کانون‌های تولیدی خرد و کارگاه‌های کوچک باتوجه به نقش قابل توجه آنها در اشتغال‌آفرینی» که در اولویت‌های 10 گانه در ارتباط با تأکید بر ظرفیت‌های قانونی و پژوهشی  برای تحقق «جهش تولید»، در همین راستاست.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین بیان داشت: این مسئله در دارای اثر و خاصیت دوطرفه است، به این معنی که اشتغال‌زایی و رفع بحران بیکاری بر رونق تولید تاثیر دارد و بالعکس. بنابراین رهبر انقلاب بر نکته مهمی تأکید کردند که توجه به این موارد می‌تواند تواما این دو مشکل بزرگ اقتصادی را حل کند.

وی، درباره کارگاه‌های خرد و حمایت از تولیدکنندگان کوچک متذکر شد: طبیعی است که با توجه به وظایف و اختیارات دولت به‌عنوان سیاستگذار بار عمده حمایت از تولیدات داخلی بر عهده دولت باشد. بنابراین سیاستگذار برای اقدام عملی در این حوزه باید رویکرد خود را درخصوص ابعاد مختلف حمایت از تولیدکنندگان مشخص کند اما در کنار این موضوع سیاستگذاری مجلس برای نقشه راه دولت نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وحدتی هلان با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای ایرانی خاطرنشان کرد: مجلس و دولت علاوه‌بر اینکه باید روی فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی تمرکز کنند، می‌توانند با حمایت تولیدکنندگان در مسئله برندینگ کمک شایانی به ترویج کالای ایرانی داشته باشند و با ابزارهای تبلیغاتی مارک‌های ایرانی را در مرکز توجه قرار دهند، طبیعی است که کیفیت و قیمت این کالاها باید مورد بررسی و توجه باشد.

کد خبر: ۱۱٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha