۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
نگرانی فعالان اقتصادی البرز از وضعیت برق و گاز در زمستان| ضعف زیرساخت‌ها بعد از ۱۱ ساله شدن البرز
در نشست فعالان اقتصادی البرز مطرح شد؛

نگرانی فعالان اقتصادی البرز از وضعیت برق و گاز در زمستان| ضعف زیرساخت‌ها بعد از ۱۱ ساله شدن البرز

کرج- رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: مشکل تامین زیرساخت ها از جمله برق و گاز یکی از مهمترین مسائلی است که واحدهای صنعتی استان با آن مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، پرهام رضایی عصر یک شنبه در نشست هم اندیشی استاندار البرز با فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه اقتصاد و در اتاق بازرگانی البرز برگزارشد، با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای صادرات البرز باید تقویت شود،گفت: دغدغه تولید کنندگان استان در حوزه انرژی برطرف شود.

رضایی افزود: استان البرز با توجه به اینکه در نزدیکی پایتخت قرار دارد، سایه سنگینی پایتخت را همیشه به دوش کشیده است و این مسئله سبب تفاوت البرز در قیاس با دیگر استان‌ها شده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: با توجه به اینکه البرز را به عنوان استان صنعتی در کشور می‌شناسند، فعالان اقتصادی این استان در حوزه صنایع مختلف فعالیت دارند که با توجه به محدودیت فضایی تنها بخشی از تولیدات آنها مشتمل بر محصولات صادرات محور به منظور بازدید هیات‌های تجاری خارجی در نمایشگاه توانمندی‌های اتاق بازرگانی البرز به نمایش گذاشته شده است.

تمامی مراحل کاشت تا برداشت و صادرات ۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی در خود استان انجام شده است
وی اظهار کرد: در حوزه صنایع مختلف از جمله دارویی، غذایی، قطعات خودرو، مواد معدنی و به ویژه بخش کشاورزی، تولیدکنندگان و صنعتگران البرزی آمارهای بسیار خوبی را به ثبت رسانده اند.

رضایی با بیان اینکه طبق آخرین آمارهای دریافتی در زمینه تولیدات کشاورزی بیش از ۲۰ هزار کانتینر صادرات سبزی و صیفی از البرز انجام شده است، گفت: در این چرخه تمامی مراحل از تهیه زمین تا کاشت و برداشت محصول، لجستیک و حمل و نقل آن و ارائه محصولات در بازارهای هدف از جمله حوزه خلیج فارس توسط خود فعالان اقتصادی این عرصه انجام شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۶۰ برند ملی در البرز عنوان کرد: در بیش از ۴هزار واحد مختلف صنعتی در البرز در قالب اشتغال زایی از ۵۰ نفر پرسنل تا بیش از ۱۰ هزار نیروی کار در فضای تولید و کارخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز ادامه عنوان کرد: اگر بخش خصوصی بخواهد موفق عمل کند به یقین چند معضل سد راه آن است که در این مورد نیاز به رایزنی‌های نمایندگان دولت در استان‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این مورد است تا بتوانیم با موفقیت از مسیر فوق عبور کنیم.

رضایی با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت ها برای توسعه صادرات استان البرز گفت: مشکل تامین زیرساخت ها از جمله برق و گاز یکی از مهمترین مسائلی است که واحدهای صنعتی استان با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: در تابستان امسال صنایع البرز با مشکل برق مواجه شده و واحدهای تولیدی با توجه به خاموشی های مدت دار و چند ساعتی نتوانستند که تولید مناسب را داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: استاندار وقت البرز در زمان اعمال خاموشی‌ها در صنعت پیگیری‌های لازم را برای رفع این معضل انجام دادند اما زیرساخت های موجود در حوزه برق پاسخگوی ۴ هزار واحد صنعتی استان نیست.

وی در ادامه گفت: اکنون فصل زمستان در راه است و مسئله گاز از دیگر مشکلات پیش روی صنایع کشور از جمله البرز است.

اتاق فکر فعالان اقتصادی استان و استاندار البرز تشکیل می شود
استاندار البرز نیز در این نشست هم اندیشی، گفت: اتاق مشورت و هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان تشکیل می شود و تمامی اعضا بعنوان مشاور استاندار خواهند بود.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه تولیدکنندگان و صنعتگران، جهادگران اقتصادی هستند، افزود: فعالان اقتصادی با تمامی مشکلات و موانع همچنان مقتدر و خودکفا به حل موضوعات خود و رونق تولید و صنعت می پردازند.

عبداللهی با بیان اینکه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بزرگوار و ایثارگری در البرز فعالیت دارند، افزود: کشور ما ثروتمند و دارای ذخایری غنی و بی شمار است ولی در شرایط کنونی تحریم های ناجوانمردانه و تنگناهای مالی، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگ و ارزشمند فعالان اقتصادی در البرز که با اتکا به نیرو و توان خود در کشور خوش درخشیده اند، افزود: بر این باور هستم که می توانیم با همفکری، تعامل و شکیبایی، بسیاری از موانع را از سر راه برداریم و گره ها را باز کنیم.

۱۱ سال از استان شدن البرز می گذرد اما زیرساخت های آن با ضعف جدی مواجه است
عبداللهی گفت: قصد ندارم وعده ای بی اساس بدهم ولی هماهنگی و تعامل مجموعه مسئولان مربوطه را برای حل مشکلات جلب می کنم.

وی افزود: در نظر داریم دفتر و یا ساختمانی را راه اندازی کنیم که مجموعه مسئولان مربوطه را در یک مکان جمع کنیم تا مشکلات و موانع سرمایه گذاران را حل کنند. در فضای مجازی نیز امکانی ایجاد می شود که فعالان اقتصادی بتوانند درخواست های خود را مطرح کرده و پاسخ بگیرند.

عبداللهی گفت: حدود ۱۱ سال از استقلال و استان شدن البرز می گذرد ولی زیرساخت های آن همچنان با ضعف جدی مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد هم به فرهنگسازی نیاز دارد، افزود: برای ارتقا زیرساخت ها در تمامی بخش ها بویژه خدماتی، باید چشم انداز و افق دقیق و روشنی داشته باشیم. اقدامات مقطعی کارساز نیست بلکه باید برنامه محور و بر اساس خردجمعی حرکت کنیم.

گفتنی است در این نشست ۱۷ نفر از صنعتگران و فعالان اقتصادی البرز دغدغه های خود از فضای تولید و صادرات را عنوان کردند.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha