۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
۱۶۰ هزارتن سولفات سدیم در کشور نیاز است؛ تولید ۲۰ هزار تنی در پتروشیمی ارومیه
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ارومیه:

۱۶۰ هزارتن سولفات سدیم در کشور نیاز است؛ تولید ۲۰ هزار تنی در پتروشیمی ارومیه

ارومیه- اسدی، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ارومیه گفت: کشور سالانه به ۱۶۰ هزارتن سولفات سدیم نیاز دارد که بخشی از این نیاز توسط پتروشیمی ارومیه تامین می شود.

پژمان اسدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ظرفیت فعلی تولید سولفات در مجتمع پتروشیمی ارومیه ۲۰ هزار تن است، افزود: ظرفیت تولید کشور ۱۵۰ هزار تن در سال است اما در حال حاضر به دلیل مشکل در فروش داخلی و صادرات آن تنها ۸۰ هزار تن سولفات پتاسیم در کشور تولید می‌شود در حالی که نیاز ایران ۱۶۰ هزار تن در سال است.

وی با اشاره به تولیدات مجتمع پتروشیمی ارومیه، ادامه داد: این مجتمع دارای ۴ واحد فرآیندی تولید کریستال ملامین به ظرفیت تولید سالانه ۱۳۶ هزار تن، سولفات آمونیم ۵۰ هزار تن، اسید سولفوریک ۶۰ هزار تن و سولفات پتاسیم ۴۰ هزار تن و اسید کلریدریک است.

اسدی افزود: واحد تولید سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه که در سال ۹۹ به بهره برداری رسید با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن بزرگترین واحد تولید این کود با ارزش شیمیایی است که با بهره برداری آن رتبه ایران در تولید سولفات پتاسیم از رتبه دوازدهم به نهم جهان ارتقا پیدا کرد.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی ارومیه با اشاره به صادرات مناسب سایر محصولات این شرکت گفت: امسال میزان صادرات دو برابر کل صادرات سه سال گذشته بوده است و در صورت رفع مشکل صادرات سولفات پتاسیم و رسیدن به تولید صد درصدی این صادرات دو برابر خواهد شد.

صنعت پتروشیمی هم‌اکنون به یکی از ظرفیت‌های اقتصادی مهم آذربایجان‌غربی تبدیل شده است که راه اندازی و سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دست این صنعت می‌تواند این استان را به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی صنایع پایین دست پتروشیمی در کشور مبدل کند.

پتروشیمی در آذربایجان غربی در حاضر جدا از تولید کریستال ملامین و انواع کودهای شیمیایی سالانه با تولید ۵۰۰ هزار تن انواع پلی اتیلن سبک و سنگین بیش از یک سوم تولیدات گروه باختر را به خودش اختصاص داده است.

پتروشیمی در استان مرزی آذربایجان غربی در حال تبدیل شدن به صنعت مادر است صنعتی که اگر خوب حمایت شود اقتصادش را دگرگون می‌کند.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha