۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
جلسه هم‌اندیشی با سهامداران و فعالان بازار سرمایه

جلسه هم‌اندیشی با سهامداران و فعالان بازار سرمایه

جلسه هم اندیشی با سهامداران و فعالان بازار سرمایه با حضور عشقی، خدابخش و مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، دغدغه‌ی فعالان مورد به مورد شنیده شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، کلیات جلسه با فضای ارائه راهکارهای پیشنهادی جهت عمق بخشی به بازار سرمایه و ارتقا ساختار و روند های نظارتی پیش رفت. انتصاب مدیر سازمان که تجربه حضور و مدیریت در بخش‌های مختلف بازار سرمایه را داشتند بسیار مورد اقبال حاضرین قرار گرفته بود

روند جلسه به واسطه اشتراک و تطابق بالای پیشنهادات فعالین با برنامه های مدیریت فعلی سازمان مثبت ارزیابی شد.

پیشنهاداتی از قبیل ارتقا سامانه های نظارتی، پشتیبانی های حقوقی، راه های حفظ منافع سهامداران، تلاش برای حذف مداخلات و قیمت گذاری دستوری از مهمترین دغدغه های فعالین بود که مورد تایید دکتر عشقی نیز قرار گرفت.

تشکر نهاد های مالی و صندوق های درآمد ثابت از مدیریت دکتر عشقی در عدم وارد آمدن هرگونه فشار به این نهادها جهت خرید اوراق دولتی یکی دیگر از نکات مهم جلسه بوده که در این خصوص با پیگیری های دکتر عشقی و همراهی وزیر اقتصاد این روند حذف هرگونه جبر و فشار بر نهادهای مالی برای خرید اوراق دولتی ادامه دار خواهد شد و خزانه داری وزارت اقتصاد با متنوع تر کردن سررسید ها تلاش خواهد کرد ضمن رعایت سقف مجاز فروش اوراق، کشش بازار و ظرفیت چه در بانک ها و چه در بازار سرمایه سنجیده شود و هیچ فشار و اجباری بر هیچ نهادی وارد نیاید و چنانچه منافع اقتصادی نهادها ایجاب کرد اقدام به خرید اوراق کنند.

همچنین تلاش سازمان بورس برای حذف مداخلات و قیمت گذاری دستوری و همسو شدن بدنه دولت و معاونت اول ریاست جمهور با این روند از دیگر خبرهای خوش دکتر عشقی برای سهامداران و نمایندگان ایشان بود.

تمرکز بر ارتقا ابزارهای بازار سرمایه و موافقت کمیته فقهی با کلیات خرید و فروش تعهدی از دیگر خبرهای خوش این جلسه بود.

در نهایت مقرر شد جلسات مشابه با فعالان بازار و سهامداران به صورت ادواری ادامه دار شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 0
      سلام به روی ماه این همه هم اندیش و فکور ، خسته نباشین ، ميوه خوردین عزیزان، دیگه چه بلایی سر پول مردم که ازش ۱۰ درصد مونده میخواهید بیارین ...!؟زیاد نیندیشید خسته میشین