۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
 تسهیلات بانکی نباید در اختیار دلالان قرار بگیرد
استاندار قزوین:

 تسهیلات بانکی نباید در اختیار دلالان قرار بگیرد

قزوین- استاندار قزوین گفت: با توجه به افزایش تورم بسیاری از افراد وسوسه می‌شوند که تسهیلات تولید را به حوزه دلالی ببرند و به همین خاطر بانک‌های عامل نباید تسهیلات را در اختیار دلالان قرار دهند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی اعلایی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که عصر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اینکه تورم نقطه به نقطه از ۵۰ درصد هم بیشتر شده، بسیاری از افراد وسوسه می‌شوند که تسهیلات تولید را به حوزه دلالی ببرند و به همین خاطر بانک‌های عامل نباید تسهیلات سرمایه در گردش را در اختیار دلالان بگذارند.

وی اضافه کرد: در این حوزه باید کمیته نظارت بر تسهیلات باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین تشکیل شود تا عملکرد بانک‌ها در این حوزه را رصد کرده و مانع انحراف تسهیلات حوزه تولید شود به سمت بازارهای واسطه‌ای شود.

اعلایی با بیان اینکه بانک‌ها باید نگاه کلیشه‌ای خود به حوزه تسهیلات را عوض کنند، گفت: نگاه بانک‌ها به حوزه تولید باید حمایت‌محور باشد و نگاه سودمحوری در نظام بانکی سبب تخریب بدنه تولید خواهد شد. بنابراین امروز بانک‌ها باید از واحدهای صنعتی‌ای که مشکلات مالی دارند، حمایت مالی کنند.

وی ادامه داد: در یک کلام باید بانک‌ها بخشی‌نگری را کنار بگذارند و در یک تعامل دوسویه با تولیدکنندگان به یک ادبیات مشترک در تخصیص تسهیلات دست یابند که هم منافع بانک تضمین شود و هم تولید روز به روز تقویت شود.

صدای مطالبه‌گری را بلند کنیم
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بخش دیگری از صحبت‌هایش بر لزوم نگاه برنامه‌محور دستگاه‌ها به این ستاد اشاره کرد و گفت: ستاد تسهیل مهمترین ستاد استانی ماست که باید دبیرخانه آن به یک رابط قوی میان بانک‌ها و تولیدکنندگان تبدیل شود.

اعلایی نرخ رشد اقتصادی پیش‌بینی‌شده برای استان قزوین در سال جاری را ۸.۵ درصد دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی بی‌نظیر در استان قزوین نرخ رشد اقتصادی قزوین بیشتر از معدل کشوری تعیین شده و باید برای افزایش تولید ناخالص داخلی بکوشیم.

وی با تاکید بر ضرورت انسجام و هماهنگی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف رشد اقتصادی استان قزوین گفت: برای نیل به این مقصود باید ناهماهنگی‌ها به حداقل برسد و مصوبات ستاد تسهیل با سیاست‌گذاری بانک‌ها در تضاد و تقابل نباشد.

اعلایی ادامه داد: البته باید میزان عمل بانک‌ها به تعهدات خود در حوزه تولید چه در حوزه پرداخت سرمایه در گردش و چه در حوزه پرداخت سرمایه ثابت به دقت بررسی شود تا ببینیم بانک‌های ما با وضعیت آرمانی چقدر فاصله دارند.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم قزوین در تولید و تأمین کالاهای اساسی کشور به ویژه در حوزه کشاورزی تصریح کرد: بنابراین برای جذب اعتبارات و تسهیلات ملی باید صدای مطالبه‌گری خود را بلند کنیم تا بتوانیم منافع و نیازهای اصلی استان قزوین را محقق کنیم.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha