۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
 نظارت خوبی بر واردات برنج نداریم/ ضرورت زهکشی مزارع
عضو مجمع نمایندگان مازندران:

نظارت خوبی بر واردات برنج نداریم/ ضرورت زهکشی مزارع

ساری- زارعی، عضو مجمع نمایندگان مازندران نابسامانی موجود در بازار برنج را ناشی از فعالیت دلالان و واسطه ها برشمرد و گفت: نظارت خوبی بر واردات برنج نداریم.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برنج با قیمت بالا به دست مصرف کننده می رسد، میزان مصرف برنج در کشور را دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن میزان تولید برنج در کشور است.

وی افزود: متاسفانه طی سالیان متوالی نتوانستیم میزان تولید را به دلیل سیاست های غلط موجود بالا بریم و راه حل مناسب این است که بتوانیم میزان تولید را بالا بریم و امکان تحقق این هدف وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر به زهکشی اراضی شمال کشور توجه کنیم می توان تولید برنج را افزایش دهیم در حالی اکنون حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی شمال دچار غرقاب هستند و نمی توان از آن استفاده کرد.

زارعی یادآور شد: با زهکشی اراضی می توان به کشت دوم برنج پرداخت اما اکنون در استان های شمالی میزان مصرف آب برای کشت یک هکتار ۱۲ تا ۱۵ هزار مترمکعب است و در استان های جنوبی این میزان به ۴۰ هزار مترمکعب می رسد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه میزان تولید را در استان های شمالی باید افزایش دهیم، گفت: برنامه داریم تا در صورت تامین اعتبارات، مشکل تولید برنج را حل کنیم و از سوی دیگر دولت باید سیاست های واردات برنج را تنظیم کند.

وی گفت: دولت نظارت خوبی بر واردات برنج ندارد و نابسامانی در قیمت فروش برنج به دلال و واسطه ها برمی گردد.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha