۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
قیمت بلیت هواپیما از فردا در مسیرهای داخلی تا ۲۸ درصد کاهش می یابد
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفتگو با «بازار»:

قیمت بلیت هواپیما از فردا در مسیرهای داخلی تا ۲۸ درصد کاهش می یابد

اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: از فردا (اول آذرماه) قیمت بلیت پروازهای هوایی در مسیرهای داخلی بین ۲ تا ۲۸ درصد کاهش پیدا می کند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با خبرنگار «بازار» افزود: هرچند که طبق قانون نرخ بلیت هواپیما آزاد است اما شرکتهای هواپیمایی برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی قیمت خود را تعیین کنند تا مردم با اطمینان خاطر بیشتری بلیت هواپیما تهیه کنند.

وی گفت: علاوه بر کاهش ۲ تا ۲۸ درصد، فقط مسیر تهران - بم قیمت بلیت ۳۳ درصد کاهش می یابد و همه مسافران در پروازهای داخلی و خارجی ملزم به زدن ماسک هستند و پذیرایی در داخل هواپیما نیز با خود شرکت های هوایی مربوط است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: قانون میزان عرضه و تقاضا را برای قیمت بلیت هواپیما تعیین کرده است، ولی به منظور رفاه حال مسافران شرکت های هوایی نرخ بلیت را معمولا اعلام می کنند تا مردم مشکلی در خرید بلیت هواپیما نداشته باشند.
سامانی در خصوص پذیرایی در داخل هواپیما همانند سالهای گذشته گفت: با شیوع بیماری کرونا به علت حفظ سلامتی مردم پذیرایی در داخل هواپیماها متوقف شد و هم اکنون پذیرایی از مسافران تابع سیاست های شرکت های هوایی است.
وی با اشاره به نشست شرکت های هوایی با وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: تصمیم در کاهش قیمت در این نشست اتخاذ شد و از فردا قیمت ها کاهش خواهد یافت.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی یادآورشد: ممکن است برخی از شرکت های هوایی برای بروز رسانی سیستم های فروش بلیت خود به زمان بیشتری نیاز داشته باشند ولی مقرر شده که از اول آذرماه نرخ بلیت بین ۲ تا ۲۸ درصد کاهش یابد.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha