۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
لزوم پرداخت سود سهام شرکت‌ها از طریق سامانه سجام
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد

لزوم پرداخت سود سهام شرکت‌ها از طریق سامانه سجام

عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کمتر از ۲ ماه آینده، زیرساخت‌های سامانه سجام برای پرداخت سود سهام شرکت‌های بورسی آماده می‌شود.

به گزارش بازار، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره لزوم پرداخت سود شرکت‌ها از طریق سامانه سجام گفت: با توجه به اینکه سامانه سجام امسال تکمیل می‌شود هنوز بسیاری از سهامداران اطلاعات خود را وارد سامانه نکرده‌اند و ما بدون احراز هویت نمی‌توانیم سود سهام شرکت‌ها را به حساب آن‌ها واریز کنیم.

عشقی بیان کرد: در بحث تکمیل سامانه سجام به زیرساخت‌های فنی و دسترسی به سیستم بانکی نیاز بود. در توافقی که با بانک مرکزی انجام دادیم امیدوارم کمتر از ۲ ماه آینده، زیرساخت‌ها آماده شود تا همه شرکت‌ها سود خود را از طریق سامانه سجام پرداخت کنند تا سهامداران برای دریافت سود مجبور نشوند به شرکت‌های متعدد مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های زیادی در صف پذیرش در بورس هستند گفت: ۲۰ شرکت از جمله شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی آماده عرضه در تابلو بورس هستند و منتظر هستیم تا بازار روانتر شود.

عشقی ادامه داد: در بحث نقدشوندگی در بازار مشکلی وجود ندارد به جز چند سهم که به دلایل خاصی مشخص هستند، در ۹۵ درصد بازار، صف‌های خرید و فروش مستمری نداریم.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه در بورس یکی از مهمترین رسالت‌های ما بحث اعتماد سازی است افزود: در بازار سرمایه مشکل بنیادی وجود ندارد و با توجه به سودآوری شرکت‌ها، نگرانی از بابت سهم‌ها نیست.

وی بیان کرد: در طی یکماه اخیری که در این پست حضور دارم با پیگیری‌های صورت گرفته، قولی از مسئولین مبنی بر ایجاد ثبات در سیاست‌گذاری‌های کلان در صنایع مختلف گرفتم.

عشقی افزود: بورس در صنایع سیاست‌گذاری نمی‌کند، در وزارتخانه‌های مختلف، تصمیمات گرفته و در بورس نشان داده می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که با توجه به منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده، به سمت حذف قیمت‌گذاری دستوری، افزایش تولید و ایجاد زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری برویم.

عشقی تاکید کرد: مطمئن هستم در سال آینده شرکت‌ها سودآوری بهتری نسبت به امسال خواهند داشت.

وی بیان کرد: در بیشتر صنایع مشکل قیمت‌گذاری دستوری نداریم و در برخی صنایع هم این مشکل مرتفع شده است.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha