۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
بارگیری نخستین محموله یک میلیون بشکه‌ای میعانات گازی در فاز ۱۹ پارس جنوبی
مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر داد:

بارگیری نخستین محموله یک میلیون بشکه‌ای میعانات گازی در فاز ۱۹ پارس جنوبی

بوشهر- مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی از بارگیری نخستین محموله یک میلیون بشکه‌ای میعانات گازی از طریق گوی شناور این فاز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، سید حسین عظیمی اظهار داشت: با بهره‌برداری رسمی از چهارمین گوی شناور پارس جنوبی، ظرفیت بارگیری میعانات گازی از پالایشگاه‌های سایت ۲ این منطقه افزایش یافت.

وی افزود: با بهره‌برداری از گوی شناور چهارم پارس جنوبی علاوه بر بالا رفتن ظرفیت بارگیری میعانات گازی در پایانه صادراتی سایت ۲ پارس جنوبی، انعطاف‌پذیری عملیاتی افزایش می‌یابد و موجب تولید پایدار گاز و میعانات گازی در سایت ۲ پارس جنوبی در زمستان پیش رو خواهد شد.

عظیمی گفت: فرآیند انتقال نخستین محموله میعانات گازی از گوی شناور فاز ۱۹ سه شبانه‌روز به طول انجامید.

وی تاکید کرد: در این عملیات، میعانات گازی از طریق یک رشته خط لوله ۳۶ اینچ از ایستگاه میترینگ به گوی شناور منتقل می‌شود.

عظیمی اضافه کرد: احداث این خط لوله در نزدیک ساحل با روش حفاری افقی برای نخستین بار در کشور انجام شده و امکان کنترل و پایش عملیات بارگیری از طریق سامانه‌های مستقر در ایستگاه میترینگ خشکی و بدون نیاز به حضور نفرات بر روی گوی شناور فراهم شده است.

مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی با اشاره به اینکه تا پیش از این میعانات گازی تولیدی از پالایشگاه‌های منطقه پارس ۲ فقط امکان بارگیری از طریق گوی شناور فاز ۱۲ پارس جنوبی را داشتند، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی چهارمین گوی شناور پارس جنوبی، امکان تعمیرات دوره‌ای هر دو گوی شناور مستقر در بخش فراساحل پالایشگاه‌های منطقه پارس ۲ نیز فراهم شده است.

عظیمی ظرفیت بارگیری میعانات‌گازی از چهارمین گوی شناور پارس جنوبی را تا ۷ هزار مترمکعب در ساعت عنوان کرد و افزود: بهره‌برداری از این سازه دریایی در فاصله تقریبی ۷کیلومتری از ساحل و عمق حدود ۵۰ متری از بستر دریا امکان پهلوگیری نفتکش‌های عظیم‌الجثه در کنار گوی شناور فاز ۱۹ پارس جنوبی را میسر کرده است.

کد خبر: ۱۱۸٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha