۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
مهرآباد همچنان پرترددترین فرودگاه کشور| ثبت ۲۶ هزار نشست و برخاست هواپیما در شهریور

مهرآباد همچنان پرترددترین فرودگاه کشور| ثبت ۲۶ هزار نشست و برخاست هواپیما در شهریور

آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نشان می دهد که در شهریور ماه سال جاری ۳۴.۴۰ درصد پروازهای کشور از طریق فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: در شهریورماه سال جاری در مجموع ۱۰.۸۱ درصد پروازها از طریق فرودگاه هاشمی نژاد مشهد، ۸.۱۲ درصد پروازها از طریق فرودگاه شیراز و ۵.۳۱ درصد پروازها از فرودگاه کیش انجام شده است.

همچنین در این ماه ۵.۲۰ درصد پروازهای شرکت های هوایی از طریق فرودگاه بین المللی اهواز، ۴.۸۳ درصد از طریق فرودگاه بندرعباس و ۴.۷۵ درصد پروازها در فرودگاه بین المللی اصفهان بوده است.

در شهریورماه سال جاری ۳.۸ درصد پروازهای کشور در فرودگاه تبریز انجام شده و پس آن ۲ درصد پروازهای داخلی نیز در این ماه از طریق فرودگاه عسلویه در استان بوشهر انجام شده است.

همچنین در این ماه ۱.۷۸ درصد پروازها از طریق فرودگاه یزد، ۱.۴۵ درصد از طریق فرودگاه کرمانشاه، ۱.۴۴ درصد فرودگاه زاهدان و ۱.۳۶ درصد از طرقی فرودگاه آبادان بوده است.

در این ماه ۱.۳۲ درصد پروازهای داخلی از طریق فرودگاه بوشهر، ۱.۲۵ درصد از طریق فرودگاه کرمان، ۱.۱۳ درصد از فرودگاه ارومیه و یک درصد از فرودگاه رشت و یک درصد نیز از طریق فرودگاه اردبیل انجام شده است.

بر اساس گزارش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در شهریورماه سال جاری نشست و برخاست هواپیماها در ۵۲ فرودگاه کشوربه ۲۶ هزار مورد رسید که در مقایسه با شهریورماه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است

همچنین بر اساس گزارش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در شهریورماه سال جاری نشست و برخاست هواپیماها در ۵۲ فرودگاه کشور به ۲۶ هزار مورد رسید که در مقایسه با شهریورماه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

در این ماه یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۶۹۰ مسافر و ۱۵ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم بار به وسیله پروازهای هوایی شرکت های داخلی  در فرودگاه های کشور جابه‌جا شد.

در این ماه حدود ۵۰ درصد نشست و برخاست هواپیماها برای جابجایی مسافران در مسیرهای داخلی به فرودگاه مهرآباد اختصاص داشت و پس از مهرآباد، فرودگاه مشهد با ۲ هزار و ۷۷۲ نشست و برخاست دومین فرودگاه پرتردد کشور بود

در شهریورماه سال جاری فرودگاه مهرآباد با ۱۰ هزار و ۲۹ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۷۷۸ هزار و ۹۵۸ مسافر به عنوان پرتردد ترین فرودگاه کشور بود.

آمارها نشان می دهد که در این ماه حدود ۵۰ درصد نشست و برخاست هواپیماها برای جابجایی مسافران در مسیرهای داخلی به فرودگاه مهرآباد اختصاص داشت و پس از مهرآباد، فرودگاه مشهد با ۲ هزار و ۷۷۲ نشست و برخاست دومین فرودگاه پرتردد کشور بود.

همچنین فرودگاه شیراز با ۲ هزار و ۱۲۹ نشست و برخاست، رتبه سوم  فرودگاه منطقه آزاد کیش با یک هزار و ۵۴۷ نشست و برخاست، رتبه اول در بین فرودگاه‌های اختصاصی و رتبه چهارم در بین فرودگاه‌های کشور بود.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha