۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
فراوانی، ثبات و ارزانی، ۳ هدف دولت برای کالاهای اساسی
معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد

فراوانی، ثبات و ارزانی، ۳ هدف دولت برای کالاهای اساسی

مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ دولت سه سیاست را در مورد کالاهای اساسی دنبال می‌کند اول فراوانی جنس، دوم ثبات قیمت و در نهایت پس از نیل به این اهداف، ارزان شدن کالاها قرار دارد.

به گزارش بازار، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در مراسم رونمایی از طرح‌های محرومیت زدایی بسیج در جمع خبرنگاران گفت:‌ در حال حاضر هدف نخست در خصوص کالاهای اساسی محقق شده، و هیچ کمبودی در بازار برای کالاها وجود ندارد و ذخایر نیز مناسب است.

وی ادامه داد:‌ هدف دوم که ثبات قیمت است نیز در حال شکل گیریست، اما رسیدن به هدف سوم یعنی ارزانی زمان بر است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: باید شرایطی را که کشور به دولت سیزدهم تحویل داده شد را در نظر بگیریم از جمله اینکه برای امسال هشت میلیارد دلار ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۹۰ درصد آن استفاده شده و اینکه بحث گرانی وجود دارد و با کسری بودجه جدی مواجهیم.

مخبر افزود: از سوی دیگر با توجه به شرایط موجود با محدودیت‌های درآمدی مواجهیم و این کار را سخت‌تر کرده است.

وی گفت:‌ اما با همه این شرایط، مصمیم که بودجه سال ۱۴۰۱ بدون کسری باشد.

معاون اول رئیس جمهور افزود:‌ باید در سیاست‌های بانکی تجدید نظر شود و باید در اشکال مختلف برای مهار تورم جلوی خلق پول را بگیریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه مهم‌ترین خصوصیت سازمان بسیج مستضعفین، مردمی بودن است و همچنین با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالایی که این سازمان دارد، در مردمی شدن اقتصاد یاری رسان دولت است.

محمد مخبر در ادامه مراسم افتتاح دو هزار و ۵۵۰ طرح محرومیت زدایی بسیج افزود:‌ بسیج یک سازمان نیست بلکه ذهنیتی است بالا، که همه دنیا را فرا گرفته است.

وی گفت:‌ در جنگ تحمیلی وقتی رزمندگان بسیجی وارد عمل شدند شاهد آن بودیم که ورق برگشت، و پیروزی‌های بسیاری در این جنگ حاصل شد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: امیدواریم رسالتی که از سوی این رزمندگان و جانبازان برعهده ما گذاشته اند را به خوبی به انجام برسانیم.

مخبر گفت:‌ امکانات مختلف در اختیار کشورهای گوناگون قرار دارد و همچنین کشورهای قدرتمند، امکانات بیشتری دارند، اما سوال مهم این است که در تقابل جمهوری اسلامی ایران و غرب آن چه باعث شده که کشورمان در مقابل جهان سلطه سربلند باشد چیست؟

وی ادامه داد: پاسخ این است که یک تفنگ دست یک آمریکایی و یک تفنگ که دست یک بسیجی است با هم متفاوت اند و تفاوت این است که در حضور سربازان آمریکایی کشتی دزدیده شده ایرانی بازگردانده می‌شود، ‌ آمریکایی تفنگ را بالای سر می‌برد، اما بسیجی تفنگ در دستش است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: من در حوادث مختلف از جمله سیل، ‌ زلزله در مناطق مختلف حضور داشتم و همواره شاهد آن بودم که وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد نخستین کسانی که برای یاری رساندن به مردم در محل حاضر می‌شوند بسیجیان هستند.

مخبر افزود:‌ امروز کشورمان با مشکلات مختلفی از جمله تورم و بیکاری مواجه است، اما با نعمت‌هایی که خداوند به ما داده، قدرت آن را داریم که از پس مشکلات بر بیایم و ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در کشورما، معدن، ‌ دریا و بخش کشاورزی وجود دارد.

وی گفت:‌ هر جا که به مردم رجوع کردیم موفق بودیم حتی در فتنه‌های مختلف، این مردم بودند که مشکلات را حل کردند و بر فتنه‌ها فائق آمدند چرا که نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی است و نباید فراموش کنیم که فتنه ۸۸ و سایر جریان‌ها را خود مردم حل کردند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: سیاست کشور در اختیار مردم است و به همین دلیل است که ایران توانسته ۴۰ سال در برابر نظام سلطه مقاومت کند، اما اشتباه این بوده که اقتصاد به دست مردم سپرده نشده است.

مخبر گفت:‌ بسیج با توجه به ظرفیتی که دارد و به واسطه مردمی بودن، خلاقیت و شکل مدیریت می‌تواند در انتقال مسائل اقتصادی به مردم نقش مهمی ایفا کند و دولت مصمم است در این باره از ظرفیت بسیج حداکثر استفاده را ببرد.

وی افزود:‌ مشخصه بسیج، مردمی بودن است و مکتب بسیج، الهی است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: معتقدم که تاکنون تنها از ۲۰ درصد ظرفیت بسیج در اداره اقتصادی، محرومیت زدایی و بروز رسانی استفاده شده، مابقی ظرفیت بلااستفاده مانده است.

مخبر افزود:‌ کشوری که می‌تواند در پیچیده‌ترین ابعاد تولیدی حضور داشته باشد چرا نباید موضوعی مانند دانه‌های روغنی را نتواند حل کند و محتاج واردات باشد.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت بسیج می‌توانیم هم در مردمی شدن اقتصاد پیشروی کنیم و هم در مشکلات اقتصادی از این طریق فائق بیاییم.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha