۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
تولد نخستین سازمان مدیریت یکپارچه خطوط لوله در مناطق نفت‌خیز جنوب

تولد نخستین سازمان مدیریت یکپارچه خطوط لوله در مناطق نفت‌خیز جنوب

آبیار، رئیس مهندسی ساختار و بهره‌وری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تصویب ساختار جدید «معاونت مدیر در برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر انسجام خطوط لوله» برای نخستین‌بار در این شرکت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محمدرضا آبیار اظهار کرد: این سازمان در ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب زیر نظر مدیر تولید و در شرکت‌های بهره‌برداری تابعه با عنوان «هماهنگی و پیگیری نظام انسجام خطوط لوله» زیر نظر مدیران عملیات شرکت‌های بهره‌برداری فعالیت می‌کند.

وی گفت: ساختار جدید مبتنی بر اصول و الزامات مدیریت خطوط لوله مندرج در استانداردهای معتبر جهانی API۱۱۶۰ و ASME B۳۱.۸S، پس از هفت سال بررسی در کارگروه‌های تخصصی و اجرای آزمایشی، به‌عنوان یک نوآوری در ساختار سازمانی مناطق نفت‌خیز جنوب تصویب شد.

رئیس مهندسی ساختار و بهره‌وری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: ساختار جدید به‌منظور مدیریت منسجم بیش از ۲۹۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله متنوع در گستره مناطق نفت‌خیز جنوب با پراکندگی جغرافیایی در مساحت ۷۰ هزار کیلومتر مربع در ۶ استان، از طریق بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری سمت‌های سازمانی موجود ایجاد شده است.

آبیار، تغییر روش سنتی پایش و نگهداری از حالت وظیفه‌ای به رویکرد جدید فرآیندی،   متمرکز کردن اطلاعات در بستر نرم‌افزاری، تدوین اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌ها مبتنی بر یک نقشه راه مشترک، افزایش سرعت پاسخگویی و واکنش در شرایط اضطراری، حفاظت محیط زیست و ایمنی کارکنان و ساکنان جوامع محلی، ارزیابی و مدیریت ریسک، اولویت‌بندی پروژه‌ها و مدیریت بهینه تغییرات از اهداف سازمان جدید است.

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی انجام شده،   امکان بازنگری این سازمان بر اساس ارزیابی عملکرد یک سال آینده فراهم شده است، از حمایت و پشتیبانی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و اقدام‌های موثر مدیریت تولید و شرکت‌های بهره‌برداری تابعه در اجرای آزمایشی این ساختار قدردانی کرد.

آبیار در پایان گفت: امیدواریم استقرار سازمان جدید ضمن کاهش قابل ملاحظه هزینه‌ها، ضایعات وآلودگی‌های محیط زیستی، در بهبود دستورعمل‌ها و تغییر سازوکارهای فعلی به اقدامات کنشگرایانه و برنامه‌ریزی شده، استفاده بهینه از خطوط لوله موجود، اولویت‌بندی بودجه‌های مورد نیاز، کاهش حوادث و افزایش اعتبار شرکت در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی نیز مؤثر باشد.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha