۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
صادرات موفق به عراق و افغانستان الگویی برای توسعه تجارت با سایر همسایگان است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

صادرات موفق به عراق و افغانستان الگویی برای توسعه تجارت با سایر همسایگان است

رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است مشکلات اقتصادی کشور که منبعث از تحریم‌ها است با در نظر گرفتن بازار ۶۰۰ میلیون نفری اطراف ایران که شامل کشورهای همسایه هستند، قابل حل شدن است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابراهیم رضایی، با بیان اینکه همه وزرای امور خارجه کشورمان تا کنون مطرح کرده اند که اولویت خود را همسایگان قرار می دهند، گفت: جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری اطراف ما و بازارهای آنها که محتاج محصولات ما به خصوص در حوزه کشاورزی، صنعت و غیره هستند بسیار حائز اهمیت هستند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ما می توانیم مشکلات اقتصادی کشورمان را که منبعث از تحریم ها است، با بازار ۶۰۰ میلیونی اطراف کشورمان تا حدود زیادی حل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در هر کشوری که سرمایه گذاری کرده و متمرکز شده ایم، موفق بوده ایم، عنوان کرد: عراق و افغانستان نمونه بارز کشورهایی هستند که اکثر صادراتمان در حوزه کالا، خدمات و مهندسی به این دو کشور است و می توانند الگویی برای توسعه تجارت و روابط اقتصادی با سایر کشورهای همسایه باشند.

رضائی همچنین با تأکید بر اینکه باید موانع توسعه صادرات با کشورهای همسایه را برطرف کنیم، یادآور شد: این موضوع صرفا به حوزه وزارت امور خارجه مربوط نمی شود مثلا برخی مشکلات حوزه مرز دوغارون باید با همکاری وزارت راه و اقتصاد حل شود همچنین برای توسعه صادرات به روسیه از طریق دریای خزر به کشتی هایی که امکان حمل کامیون و تریلی را داشته باشد داریم که وزارت راه باید مشکل آن را حل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای ارتباط عملی در حوزه روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان، نه فقط به وزارت امور خارجه بلکه به همکاری و هماهنگی میان آن با سایر وزارتخانه ها نیاز داریم.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha