۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
برنامه ریزی مطمئن برای تولید با قرارداد کشف پریمیوم
معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا عنوان کرد

برنامه ریزی مطمئن برای تولید با قرارداد کشف پریمیوم

جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: قراردادهای کشف پریمیوم برای صنایع بالادست و پایین دست، دستاورد مهمی مانند برنامه‌ریزی برای تولید به همراه خواهد داشت.

به گزارش بازار، جواد جهرمی، درباره قراردادهای کشف پریمیوم در بورس کالا افزود: یکی از دغدغه‌های صنایع بالادستی و پایین دستی، عرضه‌ی محصولاتشان بود که با این قراداد، صنایع محصولات خود را در قالب قرارداد بلند مدت عرضه می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا برنامه ریزی برای تولید داشته باشند.

وی ادامه داد: این قرار داد باعث می‌شود تا صنایعی که مازاد تولید دارند بتوانند برای صادرات کالا نیز برنامه ریزی کنند.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: در گذشته قرارد کشف پریمیوم در فراورده‌های نفتی مورد استفاده قرار می‌گرفت که چهارشنبه ۲۶ آبان ماه، محصولاتی، چون مس کاتد، شمش فولاد، تختال و آلومینیوم از طریق قراردادهای کشف پریمیوم در بورس کالا معامله شد.

جهرمی بیان کرد: مزیت اصلی این قرارداد نسبت به قرارداد سلف، این است که در قراردادهای سلف، خریدار باید همه پول را پرداخت کند، اما در قراردادهای کشف پریمیوم قیمت در سررسید تحویل مشخص می‌شود و کسانی وارد این رقابت می‌شوند که، بخواهند در آن زمان سررسید و بازه زمانی مد نظر خود، محصول را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: تولیدکننده‌ای که می‌خواهد برنامه ریزی بلند مدت انجام دهد، این ابزار می‌تواند بسیار کارآمد باشدضمن اینکه تولیدکننده می‌تواند به صورت مستمر به فعالیت خود ادامه دهد.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: یکی از مهمترین کارکرد این نوع قراردادها، این است که تولید کنندگان، برنامه ریزی مطمئن‌تر برای تولید و اطمینان خاطر از تامین مواد اولیه مورد نیاز خود خواهند داشت.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha