۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
نخبگان برای راه‌اندازی کسب و کار، مسکن و ازدواج تسهیلات دریافت می‌کنند
رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین:

نخبگان برای راه‌اندازی کسب و کار، مسکن و ازدواج تسهیلات دریافت می‌کنند

قزوین- رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین گفت: نخبگان قزوینی می‌توانند در زمینه راه‌اندازی کسب و کار، احداث مسکن و ازدواج با توجه به مقررات موجود در بنیاد، تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان قزوین، علی رجب پور با اشاره به چالش های نخبگان برای عرضه محصولات خود به بازار، اظهار داشت: شیوه ‌نامه پشتیبانی از دانش‌آموختگان برتر برای ایجاد کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در بنیاد ملی نخبگان وجود دارد تا برای حمایت از اشتغال و اثرگذاری دانش‌آموختگان برتر در زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور اقدام شود.

وی افزود: در این شیوه‌نامه از میان متقاضیانی که واجد حداقل یکی از شرایط ماده ۲ باشند و توسط کارگروه برگزیده شده اند و پیشنهاد خود را به ‌منظور بررسی به بنیاد ارایه کرده باشند، تعدادی را برای بهره‌مندی از پشتیبانی ‌های این شیوه‌نامه انتخاب می‌کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین با اشاره به این تسهیلات، گفت: اعتبار توانمندسازی یا ارتقای توانمندی راه‌اندازی کسب‌وکار تا یک سال پس از تاریخ برگزیدگی، وام خرید و ساخت مسکن تا سه سال پس از تاریخ برگزیدگی و هدیه ازدواج بعد از یک سال خورشیدی از زمان ثبت درخواست یا ۲ سال پس از تاریخ برگزیدگی از جمله مهمترین تسهیلات ارایه شده به نخبگان است.

رجب پور با اشاره به مهمترین دستگاه های خدمات رسان به نخبگان، اضافه کرد: با توجه به بهره‌برداران نهایی از محصولات نخبگان برای برقراری ارتباط مستقیم با سازمان‌ها و نهادهای مربوط اقدام می کنیم که در این راستا برگزاری رویدادهای رقابتی می‌تواند راه گشا ‌باشد.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال با برگزاری همایش رویداد برق در استان، تعدادی از محصولات نخبگان مربوط به اپراتورهای شرکت برق تایید شد و به عقد قراردادهای پژوهشی با شرکت توزیع برق منجر گردید.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین گفت: همچنین، نخبگانی که نیازمند فضای مناسب برای راه‌اندازی خط تولید هستند، می‌توانند از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های پارک‌ علم و فناوری بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha