۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
فاز اول پروژه ایجاد فیبر نوری به طول ۱۰۰ کیلومتر در استان سمنان اجرا می‌شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

فاز اول پروژه ایجاد فیبر نوری به طول ۱۰۰ کیلومتر در استان سمنان اجرا می‌شود

سمنان – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان بابیان اینکه پروژه ایجاد فیبر نوری به طول ۱۰۰ کیلومتر در استان اجرا می‌شود، گفت: توسعه ارتباطات روستایی مهم‌ترین هدفی است که در اجرای این پروژه دنبال می‌شود.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه اجرای پروژه فیبر نوری یکی از مهم‌ترین اقدامات این مجموعه در راستای توسعه و تقویت ارتباطات مخابراتی و اینترنتی در مناطق روستایی است، اظهار داشت: فاز نخست پروژه ایجاد فیبر نوری به طول ۱۰۰ کیلومتر در استان سمنان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فاز اول  پروژه تار (توسعه ارتباطات روستایی) در روستاهای شهرستان‌های مهدیشهر و سرخه اجرایی می‌شود، تأکید کرد: در فاز نخست پروژه تار، ۲۰ آنتن BTS ، دو مرکز مخابراتی و ۲۰ روستا در مسیر شهمیرزاد – چاشم - کمرود از توابع شهرستان مهدی‌شهر و قسمتی از سایت‌های سمت روستای افتر شهرستان سرخه، به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

ایجاد ۱۷۰ کیلومتر فیبر نوری در فاز دوم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بیان کرد: در فاز دوم پروژه تار نیز اجرای ۱۷۰ کیلومتر فیبر نوری به روستاهای استان از محل اعتبارات طرح  USO به تصویب رسیده است.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه به‌زودی فاز دوم نیز به پیمانکار پروژه ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: در فاز دوم پروژه توسعه ارتباطی  فیبر نوری روستایی (تار) استان، ۱۸.۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان مهدیشهر، ۵۴ کیلومتر در شهرستان گرمسار، ۰.۵ کیلومتر در شهرستان سمنان، ۸.۱ کیلومتر در شهرستان دامغان و ۸۸ کیلومتر در شهرستان میامی  اجرا خواهد شد.

وی افزود: درمجموع تعداد ۳۰ روستا، پنج مرکز مخابراتی و ۲۵ آنتن BTS با اجرای این پروژه به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود.

کد خبر: ۱۱٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha