۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
قابلیت‌های بلندمدت معدن پتاس خوروبیابانک برای سرمایه‌گذاران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

قابلیت‌های بلندمدت معدن پتاس خوروبیابانک برای سرمایه‌گذاران

اصفهان- پاشایی بهرام؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: محصولات استراتژیک معدن پتاس شهرستان خور نیازمند سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها برای بهره‌برداری درست است.

معصومه پاشایی بهرام در حاشیه سفر به شهرستان خور و بیابانک در گفت‌وگو با خبرنگار بازار و  با بیان اینکه به ظرفیت‌های معدن پتاس شهرستان خور بی‌توجهی شده است، اظهار داشت: اهمیت این معدن برای کشور بسیار زیاد است که می‌تواند در امر کشاورزی ما را از استفده از کود شیمیایی بی‌نیاز کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این محصولات بسیار کارآمدی از این معدن قابل استخراج است که متاسفانه به ظرفیت آن توجه کافی نشده است.

قابلیت‌های بلند مدت معدن پتاس برای سرمایه‌گذاران
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به قابلیت‌های ممتاز این معدن گفت: احیای خودبه خودی و عمر طولانی این معدن آن را از سایر معادن در رده بالاتری قرار داده که آن را باید برای سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی روشن کرد.

وی ادامه داد: این معدن منافع بلند مدتی را برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت چراکه محصولات بسیار استراتژیکی دارد و امیدوارم بتوانند در صنایع پایین دستی سرمایه‌گذاری کنند.
توسعه محصولات ضدیخ معدن در راستای حفظ محیط‌زیست

پاشایی با اشاره به پیگیری اعضای فراکسیون زنان نسبت به مشکلات این معدن و سایر ظرفیت‌های اقتصادی این شهرستان در راستای ایجاد اشتغال گفت: این معادن و ذخایر ملی به شمار می‌آیند و مسائل مربوط به این معدن در کمیسیون صنایع و معادن پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های برخی از محصولات این معدن در شهرداری‌های ایران وجود ندارد، گفت: محصولات ضدیخ این معدن در سایر کشورها مانند کانادا استفاده می‌شود که بهتر از شن و نمک و بدون آلودگی است و حتی برای حفظ محیط زیست موثر است؛ از این رو  طرحی را برای اصلاح زیرساخت‌ها به شهرداری و دهیاری‌ها ارسال خواهیم کرد و این موضوع در فراکسیون محیط زیست و کمیسیون معادن مجلس مطرح خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۸٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha