۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
پاسخ به پیام های «شما برنده شده اید» مساوی با خالی شدن حساب| تعامل بانک ها با پلیس
رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتگو با «بازار» اعلام کرد

پاسخ به پیام های «شما برنده شده اید» مساوی با خالی شدن حساب| تعامل بانک ها با پلیس

معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: پیام های مشکوک اغوا کننده با مضمون " شما برنده شده اید" کاملا جعلی است و چنانچه اطلاعات بانکی خود را در اختیار آنها بگذارید حسابهایتان خالی می شود.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: اگرچه این روزها با توسعه بانکداری الکترونیک، خدمات بانکی به سهولت و در کمترین زمان ممکن بدون مراجعه به شعب انجام می شود اما همزمان با این پیشرفت ها شیادان سایبری نیز کمین کرده تا با ترفندها مجرمانه قربانیان خود را به تور بیندازند و حساب آنها را خالی کنند. آنها با ارسال پیامک، "کمک به زلزله زدگان"، "یارنه شما قطع شده است"، "ارسال اسناد بیمه به درخانه"، "شما برنده شده اید" و... افراد ساده لوح را به دام می اندازند و با درخواست اطلاعات بانکی و رمز دوم آنها تمام حساب بانکی یشان را خالی می کنند. درچنین شرایطی پلیس هشدار می دهد؛ هیچ وقت اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.

خیلی از شاکیانی که حساب آنها خالی شده است معمولا با مواجه با پیامک های مشکوک،   از روی سادگی و یا ناآگاهی به آنها پاسخ داده اند این در حالی است که مجرمان با زیرکی و ایجاد طعمه و توضیحاتی تطمیع کننده طوری وارد عمل می شوند که اعتماد قربانی را به خود جلب کنند و بتوانند با دریافت اطلاعات بانکی از قربانیان حساب آنها را خالی کنند که نباید فریب چنین پیامک های خورد

پیامک های اغوا کننده ای که موجب می شوند حساب بانکی شما را خالی کنند
داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت، در گفتگو با «بازار» درباره شکایت برخی ها به پلیس فتا که حساب آنها خالی شده است، گفت: خیلی از این افراد با مواجه با پیامک های مشکوک و جعلی متاسفانه از روی سادگی و یا ناآگاهی به آنها پاسخ داده اند این در حالی است که مجرمان با زیرکی و ایجاد طعمه و توضیحاتی تطمیع کننده طوری وارد عمل می شوند که اعتماد قربانی را به خود جلب کنند و بتوانند با دریافت اطلاعات بانکی از قربانیان حساب آنها را خالی کنند که نباید فریب خورد.

وی با بیان اینکه مردم باید کاملا هشیار باشند و با دریافت هر پیامک ناشناسی به سر شماره آن توجه کنند و به دقت آن را مورد موشکافی قرار دهند افزود: معمولا هر نهاد رسمی یا سازمان و دستگاهی برای ارسال پیام سرشماره خاص خود را دارد و از همان سرشماره اقدام به ارایه پیامک برای مشترکان و یا افراد می کند، با این وجود به راحتی می توان با مطابقت آن شماره با شماره پیامکی سازمان که معمولا در سایت آنها وجود دارد از پیامک ارسال شده مطمئن شد و هیچ وقت با مواجه با پیامهای مشکوک پاسخگو نشوند تا مورد سوء استفاده مالی قرار نگیرد.

هر گونه پیامی که از شماره شخص  ناشناسی ارسال می شود احتمال ترفند و کلاهبرداری وجود دارد،   بنابراین دریافت پیامک از شماره های شخصی ناشناس با محتوای شما برنده شده اید و ...هیچ وقت مطمئن نبوده و آن پیام کاملا جعلی است و نباید به آن پاسخی داده شود

به پیامک افراد ناشناس با شماره شخصی جواب ندهید
رئیس پلیس فتا پایتخت خاطر نشان کرد: هر گونه پیامی که از شماره شخص ناشناسی ارسال می شود احتمال ترفند کلاهبرداری وجود دارد، بنابراین دریافت پیامک از شماره های شخصی ناشناس با محتوای "شما برنده شده اید" و ... هیچ وقت مطمئن نیست و آن پیام کاملا جعلی است و نباید به آن پاسخی داده شود.

وی افزود: علاوه بر این لینک هایی نیز وجود دارد که اتصال به این لینک ها موجب می شود حساب بانکی شما را خالی کند زیرا کلاه بردارن اینترنتی با ایجاد نرم افزارهای جعلی کاری می کنند که خیلی ها با چنین لینک هایی وصل شوند تا بتوانند از این طریق به اطلاعات محرمانه بانکی آنها دست یابند.

معظمی گودرزی، اضافه کرد: البته اکنون بانک ها با پلیس فتا در ارتباط بوده و تعامل خاصی بین سیستم بانکی با پلیس وجود دارد تا در صورت مواجه  با پیامک های جعلی کلاهبرداران شناساسی و به مراجع قضایی معرفی شوند.

رئیس پلیس فتا پایتخت در ادامه به متلاشی شدن باند " شما برنده شده اید" در چند روز گذشته توسط برخی مجرمان سودجو که خود را از کارمندان صدا و سیما معرفی می کردند، خبر داد و گفت: هر پیامی که با محتوای "شما برنده شده اید" را مشاهده کردید فریبنده است و نباید گول چنین پیامهایی را خورد.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha