۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
بهبود وضعیت راه های کردستان تا پایان سال جاری/مسیر مرز سیرانبند چهار خطه می شود
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

بهبود وضعیت راه های کردستان تا پایان سال جاری/مسیر مرز سیرانبند چهار خطه می شود

سنندج – مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از ادامه عملیات عمرانی چندین پروژه راهسازی خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها، وضعیت راه های استان بهبود پیدا می کند.

عرفان مرادی به خبرنگار بازار گفت: کردستان در زمینه بهره مندی از زیرساخت های راه وضعیت خوبی نداشت ولی طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در راستای بهبود شاخص های این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای پروژه های متعدد راهسازی در سطح استان کردستان، بیان کرد: بهبود وضعیت راه ها و ارتقای شاخص برخورداری در حوزه راه های اصلی بزرگراهی با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا عملیاتی می شود.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان ادامه داد: با توجه به ترافیک سنگین در محور سقز – بانه و مرز سیران بند، عملیات اجرایی ساخت چهار خطه در دو قطعه این محورها درحال انجام است که با اتمام این دو قطعه شرایط ترافیکی و ایمنی، روانسازی ترافیک و حذف نقاط پرحادثه این محور اجرایی خواهند شد.

وی با اشاره به احداث مسیر چهارخطه در محور بیجار – دیواندره، گفت: امسال هفت کیلومتر از مسیر بیجار- دیواندره آسفالت شده است که متاسفانه به علت بارش های زود هنگام و شرایط جوی نامناسب نتوانستیم این هفت کیلومتر را زیر بار ترافیک ببریم که ان شاالله در اولین فرصت و در صورت بهبود شرایط جوی مسیر احداث شده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

مرادی به دیگر پروژه های فعال راهسازی در کردستان اشاره کرد و افزود: از دیگر محورهایی که در حال بهسازی است گردنه صلوات آباد سنندج به طول ۲۱ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۱۴ کیلومتر به صورت چهار خطه در آمده و زیر بار ترافیک رفته و سه کیلومتر دیگر مسیر نیز آماده آسفالت است.

وی با اشاره به اولویت بهره برداری از مسیر گردنه صلوات آباد سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه فعال است و در صورت تامین اعتبار تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ به صورت کامل به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه وشهرسازی یادآور شد: امسال یکی از پروژه های اساسی  ومهم در کردستان یعنی جاده جدید سنندج – مریوان (واریانت تیژ تیژ- گاران ) به طول ۵۲ کیلومتر به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تکمیل مسیر سنندج – مریوان به صورت کامل، اظهار کرد: در امتداد این مسیر و در راستای بهسازی کل محور سنندج – مریوان، واریانت گردنه خروسه به طول ۱۱ کیلومتر بعد از سه راهی تودار در دو قطعه نیز در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

وی گفت : اضافه بر این پروژه ها، طرح های مختلف راهسازی و بهسازی راه های استان کردستان در جریان است که با تامین اعتبار مناسب در آینده به بهره برداری خواهند رسید و در صورت بهره برداری قطعا شرایط برخورداری از راه مناسب در استان ارتقاء پیدا می کند.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha