۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
صنایع آلاینده به استان زنجان تحمیل شده است | افزایش ۷۰ درصدی هزینه‌های تولید
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

صنایع آلاینده به استان زنجان تحمیل شده است | افزایش ۷۰ درصدی هزینه‌های تولید

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه صنایع آلاینده به اندازه کافی به استان تحمیل شده است، گفت: باید راه اندازی صنایع پاک در استان تقویت شود.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ایجاد پارک لجستیک شمالغرب در زنجان طی سال ۹۳ به تصویب رسیده ولی تاکنون عملیاتی نشده است، گفت: ایجاد مرکز آماد و پشتیبانی در استان نیز تحول ارزش افزوده محصولات تولیدی، اشتغال، راه‌اندازی انبارهای عمومی، سرخانه‌ها و باراندازها را به همراه خواهد داشت. 

وی اظهار کرد: فرودگاه زنجان  با توجه به ظرفیت هایی که دارد بلا استفاده مانده و  در این میان باید جذب و هدایت سرمایه‌گذاری هلدلینگ‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اولویت دار بر اساس سند آمایش مثل صنایع پاک و زنجیره‌های بزرگ مقیاس باید مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: اختصاص یک هزار هکتار زمین در کنار فرودگاه زنجان با ایجاد امکانات زیر ساختی در توسعه صادرات، ورود فناوری‌های نوین و ارتقای کیفیت تولیدات نقش مهمی دارد. 

یگانه فرد با بیان اینکه صنایع آلاینده به اندازه کافی به استان  زنجان تحمیل شده  است،تاکید کرد: در آینده شاهد حضور صنایع پاک در استان باید باشیم و باید راه اندازی صنایع پاک در استان تقویت شود. 

وی به افزایش ۷۰ درصدی هزینه‌های تولید اشاره کرد و گفت: سقف تسهیلات بانکی ثابت مانده و ارائه تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی از انتظارات بخش خصوصی  است. 

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان  با بیان اینکه احیای واحدهای راکد در دستور کار است،افزود: پروژه پتروشیمی با حجم بالای سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال همچنان در انتظار تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی است.

یگانه فرد تصریح کرد: در نقشه راه تجارت خارجی که توسط اتاق بازرگای استان تهیه شده توسعه تجارت با کشورهای مختلف در دستور کار است.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha