۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
آمریکا تحریم‌های شرکت «ماهان‌ایر» را تمدید کرد

آمریکا تحریم‌های شرکت «ماهان‌ایر» را تمدید کرد

وزارت تجارت آمریکا تحریم‌های شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» و ۱۲ شرکت بین‌المللی که با این شرکت همکاری داشتند را برای مدت شش ماه تمدید کرد.

به گزارش بازار، وزارت تجارت آمریکا تحریم‌ها علیه شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» ایران و تعداد دیگری از شرکت‌ها در کشورهای مختلف را که پیشتر با این شرکت هواپیمایی ایران همکاری داشته‌اند تمدید کرد.

به گزارش راشاتودی، در اسناد رسمی که روز جمعه توسط دفتر امنیت و صنعت، ‌ وابسته به وزارت تجارت آمریکا منتشر شده، تحریم‌های اعمال شده علیه ماهان ایر و ۱۲ شرکت برای شش ماه دیگر تمدید شده است.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت فروش هرگونه تجهیزات آمریکایی مربوط به صنعت هوایی یا قطعات یدکی به این شرکت‌ها می‌شود.

از جمله شرکت‌هایی که تحریم‌ها علیه آنها تمدید شده، شرکت‌هایی در انگلیس، اردن، عراق، امارات، سوریه، ترکیه و فرانسه بوده است.

اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا قوانینی برای کنترل صادرات و بازصادرات اقلام، فناوری‌ها و نرم‌افزارهای دارای فناوری‌های دوگانه وضع کرده است. واشنگتن به بهانه نقض این قوانین برخی شرکت‌ها را تحریم یا جریمه می‌کند.

نخستین بار، «داریل جکسون»، دستیار وقت وزیر بازرگانی آمریکا در ۱۷ مارس ۲۰۰۸ فرمانی را برای لغو امتیازات صادراتی شرکت هواپیمایی ماهان صادر کرد. این فرمان از آن زمان به بعد برای دوره‌های ۱۸۰ روزه تمدید شده است.

دولت آمریکا در راستای سیاست فشار علیه ایران شرکت ماهان‌ایر را به دلیل آنچه به ادعای این کشور ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

آمریکا با متهم کردن شرکت هواپیمایی ماهان به انتقال نیرو به سوریه این شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داده و کشورهای اروپایی را هم برای تحریم آن تحت فشار قرار داده بود.

تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ماهان ایر در حالی صورت می‌گیرد که قرار است تا چند روز آینده مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در وین اتریش از سرگرفته شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha