۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
خراسان شمالی ۲۹ شرکت دانش‌بنیان دارد
نماینده مردم بجنورد:

خراسان شمالی ۲۹ شرکت دانش‌بنیان دارد

بجنورد- عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت خراسان شمالی وجود صرفاً ۲۹ شرکت دانش‌بنیان نیست و این تعداد باید با حمایت از جوانان نخبه، افزایش یابد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی، محمد وحیدی اظهار داشت: این استان ظرفیت بالایی در شرکت‌های دانش‌بنیان دارد که پارک علم و فناوری در این خصوص تلاش‌های بسیاری کرده اما وجود ۲۹ شرکت دانش‌بنیان در خراسان شمالی کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه قریب به شش هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد، افزود: خراسان شمالی با جوانان خود، ظرفیت علمی بسیاری دارد؛ بسیاری از آن‌ها فرصت حضور در استان را طی سال‌های گذشته پیدا نکردند و در شهرها و استان‌های دیگر کارهای علمی و پژوهشی و فناوری انجام می‌دهند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اعتمادسازی بین نخبگان در حمایت از اقدامات فناورانه آن‌ها، گفت: در خراسان شمالی ظرفیت حداقل ۱۰ برابر شدن شرکت‌های دانش‌بنیاد وجود دارد اما باید کمک کنیم که جوانان بپذیرند ما حامی آن‌ها هستیم.

وحیدی افزود: به همین منظور «طرح جهش تولید دانش‌بنیان» ظرف چند هفته آینده به صحن علنی مجلس می‌آید تا در خصوص آن تصمیم‌گیری شود و با در اولویت قرار گرفتن، به بودجه ۱۴۰۱ نیز برسد.

وی بابیان اینکه باید باهمت مضاعف، حداقل ۳۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور تأسیس شود، ادامه داد: درست است که بخشی از نخبگان ما از کشور خارج می‌شوند اما با حمایت‌های جدیدی که انجام می‌شود بخشی از آن‌ها که در خارج از کشور بودند در حال برگشت به کشور هستند و تعداد آن‌ها عدد کمی نیست.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha