۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۱
زیان سهامداران بورس به زودی جبران می‌شود
کارشناس بازار سرمایه:

زیان سهامداران بورس به زودی جبران می‌شود

کدیور، کارشناس بازار بورس معتقد است بخش عمده زیانی که سرمایه گذاران این بازار متحمل شدند دیر یا زود جبران خواهد شد و به سود خوبی خواهند رسید.

به گزارش بازار، علیرضا کدیور، کارشناس بازار بورس و سرمایه و استاد دانشگاه گفت: نقش دولت و مجلس در کنار بازار سرمایه در وهله نخست یک نقش سیاست گذاری و ریل گذاری اقتصادی و متغیرهای کلان اقتصادی است.

وی افزود: به طور مثال وقتی دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه می کند که عملاً بیانگر سیاست های مالی دولت در یک سال است و مجلس هم با چکش کاری و بررسی ها، نهایتاً آن را در قالب بودجه برای اجرا به دولت ابلاغ می کند در نهایت باعث ریل گذاری اقتصادی در یک سال خواهدشد.

استاد دانشگاه با بیان اینکه وظیفه اصلی بازارگردان ها در بازار سرمایه، افزایش نقدشوندگی سهام است گفت: بازارگردان ها کمک می کنند تا ورود سرمایه گذاران به بازار و خرید و فروش سهام ها با کمترین نوسان و انحراف انجام شود اما این اتفاق در بازار سرمایه ایران به دلیل محدودیتها و ضوابط معاملاتی، به درستی رخ نمی دهد.

کدیور در رادیو گفت و گو تصریح کرد: از آنجایی که بخش عمده شرکت های سهامدار در بازار بورس، دولتی و نیمه دولتی و یا وابسته به نهادهای عمومی هستند لذا دولت می تواند آنها را ملزم کند که در زمینه بازارگردانی در بازار سرمایه فعالتر و پویاتر عمل کنند.

این کارشناس بازار بورس با بیان اینکه نقش دولت در بازار سرمایه فراتر از خود بازار سرمایه است گفت: بنده معتقدم بخش عمده ی زیانی که سرمایه گذاران این بازار متحمل شدند دیر یا زود جبران خواهدشد و به سود خوبی خواهند رسید.

کدیور یادآورشد: افرادی که درمورد بازار سرمایه تخصص کافی ندارند اما متمایل به حضور در این بازار هستند باید به شکل غیرمستقیم یعنی صندوق های سرمایه گذاری یا سبدگردان ها وارد بازار شوند تا مجموعه ها به نیابت از این افراد اقدام به سرمایه گذاری کنند.

همچنین در ادامه برنامه، امیر حیدریان کارشناس بازار بورس و سرمایه اظهارکرد: وقتی ریسک های رگولاتوری و تصمیمات دولت در بازار افزایش پیدا کند فعالان بازار هم صَرف ریسک بالاتری را طلب می کنند.

وی افزود: هرچه قدر که حقوق مالکیت و بحث دخالت های دولت در بازار کمتر باشد ما شاهد رشد بازار و اقبال سرمایه گذاران به سمت آن بازار هستیم.

کارشناس بازار بورس و سرمایه وضعیت بازار سرمایه در شرایط کنونی را بغرنج توصیف کرد و گفت: ارزش معاملات خرد از ماه گذشته که حدود ۸ هزار میلیارد تومان بود به حدود زیر ۴ هزار میلیارد تومان رسیده و این نشانه عدم رونق در بازار سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه چسبندگی سهام ها به یکدیگر بسیار بالاست افزود: به محض اینکه یک سهام منفی می شود بقیه سهام ها نیز منفی می شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 0
      خبر برعکسه خبرهای ۴۳سال گذشته گویاست
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      4 0
      اینها جوک الادوسال است جبران نشده ازاین به بعد جبران میشه 10سال حبس کشیدم در2سال سهامداری اندازه 10سال زجر کشیدم
    • مهناز IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 0
      خدا ازتون نگذره زندگیمون و دار وندارمون آتیش زدید دوسال خواب و خوراک ندارم چند میلیارد ضرر کردم با آرامبخش زندم می‌فهمید