۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بازار تاریخی اردبیل اختصاص یافت
رئیس انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل:

۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بازار تاریخی اردبیل اختصاص یافت

اردبیل- ایرانی جم، رئیس انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی بازار تاریخی اردبیل اختصاص یافته است.

سعید ایرانی جم در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: این اعتبار باید در مدت سه سال و برای احیای بازار تاریخی اردبیل اختصاص یابد تا میراث فرهنگی بتواند در این مدت براساس قواعد معماری تاریخی این بنا را مرمت کند.

وی ضرورت بازسازی بازار پنبه فروشان، آهنگران و سرای زنجیر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی قرار شد این پروژه در مدت سه سال عملیاتی شود تا شاهد مرمت کامل بازار تاریخی اردبیل و بخش های مختلف آن باشیم.

رئیس انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل درخواست بازاریان اردبیل را در بهره مندی از گاز طبیعی یادآور شد و بیان کرد: دیگر دوره تامین و توزیع نفت سفید سپری شده و باید مسئولان امر به وعده خود در گازرسانی به بازار تاریخی اردبیل عمل کنند.

ایرانی جم تصریح کرد: البته تلاش ما بر این است تا با همکاری نظام مهندسی تاسیسات زیربنایی در بازار مورد مطالعه قرار گرفته و گام به گام کانال تاسیسات برق، گاز و آب اجرایی و عملیاتی شود تا اهالی بازار از این زیرساخت ها استفاده کنند.

وی با قدردانی از پیگیری نمایندگان اردبیل در مجلس برای اجرای این  پروژه ها گفت: با یک طراحی مناسب باید این کانال تاسیساتی در بازار تاریخی اردبیل اجرایی شده و اهالی بازار از مزایای این پروژه زیربنایی استفاده کنند.

رئیس انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل افزود: جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی و دعوت از نمایندگان در تلاش هستند تا مشکلات مردم را بازگو کرده و به عنوان مطالبه گر حقیقی آن‌ها را مطرح کنند که انتظار می‌رود گام به گام شاهد حل مشکلات و نارسائی های مردم در حوزه‌های مختلف باشیم.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha