۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
DuckDuckGo؛ اپلیکیشنی رایگان برای حفاظت از اطلاعات شخصی در اندروید
تازه های نرم افزاری؛

DuckDuckGo؛ اپلیکیشنی رایگان برای حفاظت از اطلاعات شخصی در اندروید

شرکت DuckDuckGo به تازگی از اپلیکیشن جدید خود برای حافظت از اطلاعات شخصی در برابر بسیاری از اپلیکشن های نصب شده روی دستگاه اندرویدی شما حفاظت کرده و از استخراج مخفیانه آنها جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش بازار، همانطور که بسیاری از ما طی سال های گذشته از روی کار آمدن سیستم عامل محبوب اندروید، در خصوص اپلیکیشن های ویژه این سیستم عامل شنیده ایم،  برنامه های موجود در تلفن هوشمند اندرویدی شما فعالیت شما را ردیابی می کنند و بسیاری از داده های شخصی شما را به اشخاص ثالث ارسال می کنند، به همین دلیل است که شرکت DuckDuckGo ویژگی جدید محافظت از ردیابی برنامه خود را راه اندازی کرده تا از این اقدام اپلیکیشن های اندرویدی جلوگیری کند. 

ردیاب‌هایی که در حال حاضر در بسیاری از برنامه‌های محبوب استفاده می‌شوند به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند فعالیت‌های شما مانند جایی که هستید، کاری که انجام می‌دهید، جایی که بوده‌اید و حتی چند ساعت خواب شبانه را در زمان واقعی ثبت کنند. 

در حالی که اپل اخیراً ویژگی شفاف ردیابی برنامه خود را برای محافظت از کاربران آیفون و آیپد در برابر ردیابی ناخواسته توسط برنامه های دستگاه هایشان منتشر کرده، هیچ ویژگی مشابهی برای اندروید وجود ندارد و به همین دلیل است که DuckDuckGo ویژگی محافظت در برابر ردیابی برنامه خود را به صورت نسخه «بتا» در اپلیکیشن مرورگر اندرویدی خود راه اندازی کرده است.

استفاده از قابلیت DuckDuckGo's App Tracking Protection در مرورگر این شرکت برای اندروید رایگان بوده و ردیاب هایی را که دسترسی اپلیکیشن های اندرویدی شما به اطلاعات شخصی که ممکن است از طریق شبکه اینترنت استخراج کند را مسدود کرده و این قابلیت هم اکنون مستقیماً در برنامه اندروید DuckDuckGo تعبیه شده است.

پس از فعال شدن این ویژگی، برنامه تشخیص می‌دهد که سایر برنامه‌های اندروید شما چه زمانی داده‌ها را به شرکت‌های ردیابی ثالث موجود در مجموعه داده ردیاب برنامه خود ارسال می‌کنند و درخواست‌ این اپلیکشن ها برای دسترسی به اطلاعات شخصی شما را مسدود می‌کند. کاربران اندرویدی از این پس می توانند با خیال راحت از ردیابی شدن، از برنامه های محبوب خود همانطور که معمولاً از آنها استفاده می کنند ادامه دهند.

محافظت در برابر ردیابی برنامه در پس‌زمینه سیستم عامل اجرا می‌شود و همچنان به مسدود کردن ردیاب‌های شناسایی شده در همه برنامه‌های شما حتی زمانی که خواب هستید ادامه می‌دهد. DuckDuckGo همچنین قصد دارد به کار خود برای شناسایی و محافظت در برابر ردیاب های جدید ادامه دهد.

کد خبر: ۱۱۸٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha