۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز برای به حداقل رساندن قطعی
عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد

لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز برای به حداقل رساندن قطعی

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای صرفه جویی و استفاده بهینه از وضعیت گاز کشور، صنایع باید صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند تا امسال شاهد قطعی گاز صنایع نباشیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حسین حسین‌زاده با بیان اینکه جلسه‌های مختلفی درباره تامین گاز زمستان برای صنایع با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز برگزار شد، گفت: در این جلسه‌ها درباره اتلاف انرژی و قطعی گاز که طی سال‌های گذشته اتفاق می‌افتاد، بحث و بررسی شد.

حسین‌زاده عنوان کرد: طی دو هفته گذشته و طی دو روز کامل، کمیسیون انرژی از حوزه‌های پارس جنوبی، عسلویه، پترو پالایشگاه‌ها و همچنین پالایشگاه‌های دیگر که تامین ذخیره گاز زمستانی را بر عهده دارند، بازدید کرد.

نماینده مردم لارستان در مجلس در ادامه افزود: نکته‌ای که باید درباره صنایع کشور به آن بپردازیم این است که در راستای صرفه‌جویی و استفاده بهینه از گاز مقرر شده که صنایع بحث مربوط به صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اتلاف انرژی در دو وزارتخانه نفت و نیرو اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: بنده به عنوان عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی پیشنهاد دادم به جای توسعه فازهای پارس جنوبی که البته مورد تایید و تاکید است، بیشتر در بحث بهینه‌سازی کار شود به دلیل آنکه امروزه یک واحد هزینه برای بهینه سازی معادل ۴۰ درصد هزینه برای تولید است.

حسین زاده خاطر نشان کرد: با برنامه‌ها و صحبت‌هایی که مدیریت‌های مختلف در شرکت ملی نفت ایران انجام دادند، امیدواریم امسال با قطعی گاز در حوزه‌های خانگی، صنعت، کشاورزی و خدمات مواجه نشویم.

وی یادآور شد؛ بخش صنعت، سال گذشته نیاز بیش از ۱۵۰ میلیون مکعبی داشت و چیزی که شرکت ملی گاز تامین می‌کرد حدود ۹۰ میلیون مترمکعب بود و بقیه آن از طریق مازوت و دیزل استفاده می‌شد که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در سال جاری، امیدواریم شاهد اتفاق سال‌های گذشته نباشیم.

کد خبر: ۱۱۸٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha