۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
سدهای زنجان جوابگو نیست | مشکل جدی در تامین آب
استاندار زنجان:

سدهای زنجان جوابگو نیست | مشکل جدی در تامین آب

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان واقعا مشکل آب دارد، گفت: سدهایی که ساخته خواهد شد جواب‌گوی نیازهای ما نیست و ما مظلوم واقع شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان در محل دانشگاه زنجان،گفت: در حال حاضر دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین هستیم ولی نمی‌خواهیم به صورت نمادین راه‌اندازی شود. 

وی با بیان اینکه صنعت راه‌آهن و قطارهای پرسرعت سودآور و ابزاری برای توسعه است، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که زنجان تا تهران را دو ساعت کوتاه کنیم. 

استاندار زنجان گفت: یک کریدور جنوب به شمال در استان زنجان داریم و  ما در شهرهای دیگر هم ظرفیت خوبی داریم که باید از آن استفاده کنیم همچنین داشته‌های زنجان محصولات خاص کشاورزی است و ما در شهرستان ماه‌نشان، قطب تولید محصولاتی همچون قزل‌آلا و تولید فرش و در شهرستان خدابنده نیز قطب تولید گندم و سیب‌زمینی هستیم. 

وی افزود: شهرستان خرم‌دره سرسبزترین و صنعتی‌ترین شهرستان استان بوده و پتانسیل موادمعدنی و غنی دارد که باید از این فرصت به خوبی استفاده شود. 

استاندار زنجان با بیان اینکه قطب صنعت کفش در شهرستان هیدج است،تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ نیز در این شهرستان انجام می‌شود.

افشارچی با بیان اینکه زنجان هم قطب تولید مواد صنایع دستی همچون مس، چاقو، چارق و قطب تولید سرب و روی کشور  است، یادآور شد: این استان به مرکز تولید دام سبک کشور تبدیل خواهد شد از سوی دیگر اما استان زنجان واقعا مشکل آب دارد و  سدهایی که ساخته خواهد شد جواب‌گوی نیازهای ما نیست و ما مظلوم واقع شده‌ایم.

به گزارش بازار، هیئت دولت امروز در زنجان حضور دارد. 

کد خبر: ۱۱۸٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha