۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری برای ایجاد بهره‌وری | رشد ۸ درصدی هدفگذاری شده است
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری برای ایجاد بهره‌وری | رشد ۸ درصدی هدفگذاری شده است

زنجان - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:  ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری در استان‌ها و تفویض اختیار به استانداران برای ایجاد بهره‌وری و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در برنامه‌های دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدمسعود میرکاظمی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع معاونان و مدیران سازمان مدیریت و برنامه و برنامه‌ریزی استان زنجان همزمان با حضور هیئت دولت در این استان با اشاره به بودجه سال آتی، ابراز کرد: ویژگی‌های بارز بودجه ۱۴۰۱، مقداری غیر متمرکز، ساده، قابل فهم و هدفمند است و  بودجه سال آینده  اهداف کلان کشور را پشتیبانی می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیران استانی باید نگرش ملی به مباحث توسعه‌ای داشته باشند،اظهار داشت: این نگرش پاسخگوی تحقق اهداف استانی در برش شهرستان بوده و حتی در جهت رسیدن به رشد ۸ درصدی است. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به هدفگذاری اقتصادی در سال آتی، تاکید کرد: برای رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصاد کشور باید شکاف بین منابع و مصارف دولت به حداقل  برسد. 

میرکاظمی با بیان اینکه مدیران ملی و استانی در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای حاصله پاسخگو باشند،ابراز کرد: با وجود ذخایر طبیعی غنی در کشور شاهد کاهش سطح درآمد خانوار و نبود انگیزه برای سرمایه‌گذاری هستیم. از سوی دیگر با برنامه‌ریزی انجام گرفته و برگزاری جلسات ستاد بودجه در آینده نزدیک، شاهد تحرک و تعییر ریل اقتصادی به سمت دولت اقتصاد محور و برنامه محور خواهیم بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری در استان‌ها و تفویض اختیار به استانداران در تجهیز منابع از محل فروش فضاهای مازاد اداری و درآمدهای مالیاتی در جهت ایجاد بهره‌وری و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در استان‌ها اسـت،گفت: این مهم از اقدامات مهم دولت بوده و در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۱۸٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha