۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
۲ میلیون مسکن در کشور ساخته می شود
وزیر راه و شهرسازی:

۲ میلیون مسکن در کشور ساخته می شود

زنجان- وزیر راه و شهرسازی درباره نهضت خانه سازی در دولت سیزدهم، گفت: در فاز نخست نهضت ملی مسکن، امسال دو میلیون واحد در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار بازار، رستم قاسمی صبح پنجشنبه در آئین کلنگ زنی ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد نهضت ملی مسکن در زنجان در حاشیه سفر یک روزه رئیس جمهور و هیئت دولت در استان زنجان درباره نهضا مسکن سازی، توضیح داد:  چهار میلیون مسکن در چهار سال آینده توسط، دولت در کشور ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تحلیل گران داخلی و خارجی بر این باورند که ما نمی‌توانیم این تعداد مسکن را در کشور بسازیم، اظهار داشت: این دولت توان و ظرفیت لازم برای ساخت این تعداد مسکن را دارد همچنین باید گفت ساخت این تعداد مسکن تحول عظیمی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت چهار میلیون مسکن به اندازه جمعیت برخی از کشورهای همسایه مان بوده و این برای برخی تحلیل گران داخلی و خارجی باور نکردنی است، بیان داشت:  برای ساخت این تعداد مسکن مؤلفه‌های زمین تسهیلات و عوامل اجرایی و توانمندی نیروی انسانی مطرح است.

قاسمی با بیان اینکه زمین برای دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آماده شده و تا پایان سال زمین مابقی هم تأمین خواهد شد تا ساخت و سازها آغاز شود، ابراز داشت: سه میلیون واحد مسکن شهری و یک میلیون واحد نیز روستایی است که در این طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده از سوی دیگر باید گفت مشکل زمین در روستاها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود، افزود: این تعداد طی چهار سال ساخته می‌شود که ۵۰۰ هزار طی دو سال باید ساخته شود و در شورای عالی پول و اعتبار ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال براساس قانون جهش تولید مسکن در اختیار داریم و این میزان به استان‌ها ابلاغ شده است.

عضو کابینه سیزدهم با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت خوبی برای ساخت و ساز مسکن وجود دارد و انبوه سازان و پیمانکاران توانمندی مشارکت خواهند کرد، تاکید کرد:  با اجرای ساخت و ساز مسکن در نهضت ملی مسکن تحول خوبی در اشتغال مسکن ایجاد می‌شود و مشاغل مختلف در حوزه مسکن و کارخانجات مصالح و غیره فعال می‌شوند.

قاسمی با بیان اینکه امروز برای دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور، زمین آماده داریم. گفت: چهار میلیون مسکنی که قرار است ساخته شود، یک میلیون مسکن روستایی است که در گام نخست طی دو سال اول ۵۰۰ هزار واحد ساخته می‌شود که سهم هر شهر و استان در نهضت ملی مسکن مشخص و تعیین و قبل از پایان سال عملیات اجرای آن شروع خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۸٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha