۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
۱۰۰ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان فعال می‌شود
معاون جهادکشاورزی گلستان:

۱۰۰ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان فعال می‌شود

گرگان - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان با تائید اینکه مزارع گندم و کلزا در گلستان دو نوبت سمپاشی می‌شود از دائر شدن بیش از ۱۰۰ مرکز خرید گندم و ۶۰ مرکز خرید کلزا خبر داد.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۳۵۵ هزار هکتار گندم در گلستان کشت شد و پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک تن گندم در استان تولید شود.

وی با یادآوری اینکه بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی شمالی استان براثر خشکسالی زمان کشت کاملا از بین رفت، افزود: بر اثر خشکسالی و ماندابی مزارع شالی حدود ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان بین ۲۰ تا ۷۰ درصد خسارت دیدند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: بیشترین خسارت وارده از خشکسالی و ماندابی به اراضی شمالی استان در شهرستان‌های کلاله، گنبد، آق قلا، گمیشان و مراوه تپه اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: هرچند به دلیل کاهش رطوبت و بارندگی ابتدای فصل کشت بسیاری از مزارع با استان دچار بدسبزی شده بودند اما بارندگی‌های اخیر کمک کرد مزارع به رشد زایشی و رویشی لازم برسند و امید داریم فصل برداشت طولانی نشود.

عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشت در مزارع استان عقب افتاده به کشاورزان توصیه می‌کنیم دو نوبت سمپاشی و مبارزه با بیماری‌های قارچی را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی گندم و ۶۰ مرکز خرید کلزا در استان فعال می‌شود، تاکید کرد: سمپاشی مزارع گندم و جو استان یک نوبت در زمان برگ و خوشه و یک مرحله هم زمانی که ۲۵ درصد خوشه ظاهر شد، انجام شود.

کد خبر: ۱۱٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha