رکود ادامه دار در بازار طلا| پیش بینی قیمت اونس در بازارهای جهانی
«بازار» گزارش می دهد

رکود ادامه دار در بازار طلا| پیش بینی قیمت اونس در بازارهای جهانی

با وجود ثبات قیمت های طلا و ارز در هفته جاری، داد و ستد طلا در بازار همچنان همانند هفته های گذشته در رکود بود.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: در چند هفته اخیر به علت نبود تقاضا در بازار برای خرید طلا بازار همچنان رکود خود را حفظ کرده و خرید و فروش در بازار اوضاع خوبی نداشته است.

در پایان روز چهارشنبه (۲۶ آبان ماه) و همزمان با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت این فلز گرانبها به ۱۸۶۶ دلار در هر اونس رسید، قیمت سکه امامی طرح قدیم در تهران به بیش از ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح جدید نیز به ۱۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی به  ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، قیمت سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران در آخرین روز معاملات هفته جاری به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

دلار ۲۷ هزار و ۹۷۰ دلار
نرخ ارز نیز در این روز، دلار به رقم ۲۷ هزار و ۹۷۰ تومان، یورو به قیمت ۳۲ هزار و ۶۶۰ تومان، پوند ۳۸ هزار و ۳۲۰ تومان، درهم امارات ۷ هزار و ۷۲۱ تومان و لیر ترکیه به ۲ هزار و ۷۸۰ تومان رسید.

در تحلیل بازار سکه و طلا در هفته جاری نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به خبرنگار بازار گفت: قیمت طلا در بازارهای جهانی در هفته جاری بین ۵ تا ۷ دلار در نوسان بود و حداکثر قیمت آن به ۱۸۶۶ دلار رسید.

«محمد کشتی آرای» افزود: قیمت طلا در بازارهای جهانی نسبت به هفته گذشته آنچنان تغییراتی نداشت و حتی روند آن کاهشی بود و حداقل قیمت آن در هفته جاری به ۱۸۵۷ دلار در هر اونس رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارداشت: در نتیجه  کاهش قیمت ارز در بازار در هفته جاری و کاهش اندک قیمت طلا قیمت ها در بازار روند نزولی داشت.

کشتی آرای بیان کرد: با کاهش قیمت ارز و طلا در بازار در هفته جاری، قیمت سکه امامی نیز نسبت به هفته گذشته ۲۵۰ هزار تومان و سکه طرح جدید نیز ۲۱۰ هزار تومان کاهش یافت.

سکه ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: در هفته جاری نسبت به هفته گذشته قیمت نیم سکه ۲۵۰ هزار تومان، قیمت ربه سکه ۱۲۰ هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی نیز ۵۰ هزار تومان کاهش یافت و هم اکنون قیمت آن در بازار ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

کشتی آرای اظهارداشت: قیمت هر مثقال طلای آب شده در بازار در هفته جاری به ۵ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید و قیمت آن نسبت به هفته گذشته ۱۶۰ هزار تومان کاهش یافت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآورشد: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در آخرین روز هفته جاری به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید ولی در مجموع معاملات و دادوستد طلا در بازار همچنان رکود خود را در هفته جاری حفظ کرد.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر انگیزه ای برای سرمایه گذاری و خرید طلا در بین مردم وجود ندارد گفت: این وضعیت سبب شده که شاهد رکود ادامه دار در بازار باشیم.

کشتی آرای اظهار داشت: هم اکنون بازار ارز و طلا در ثبات است و معمولا قیمت ها در بازار زمانی تغییر و یا نوسان پیدا می کند که اتفاق خاصی در حوزه سیاسی و یا اقتصادی بیافتد که در این صورت قیمت ها با نوسان مواجه می شود.

پیش بینی قیمت طلا در بازارهای جهانی
 با این حال قیمت‌های آتی طلا پس از دستیابی به بالاترین سطح آن در پنج ماهه اول سال میلادی، در هفته جاری و روز گذشته، روند نزولی گرفت.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است.

سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۷۹.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۸۵ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۸۴۵.۱۰ دلار در  هر اونس عنوان شده است.

قیمت‌های معاملات آتی نقره نیز درروز گذشته به بالاترین سطح سه ماه گذشته خود رسید و روند صعودی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است.

هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۶.۱۳ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه نوامبر یعنی ۲۳.۰۴۵ دلار در هر اونس است.

سطح مقاومت نخست نقره بر روی بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۴۹ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی ۲۵.۷۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۴.۶۴۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۴ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۱۸٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha