۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به توسعه مکانیزاسیون باغبانی در سال ۱۴۰۰
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی عنوان کرد

توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به توسعه مکانیزاسیون باغبانی در سال ۱۴۰۰

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: یکی از نکات کلیدی و مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۰، توجه ویژه به توسعه مکانیزاسیون باغبانی در کشور است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، در رابطه با ابلاغ سهمیه مکانیزاسیون باغبانی اظهار کرد: در راستای تاکید وزیر جهاد کشاورزی برای توسعه مکانیزاسیون باغبانی کشور، طی روزهای اخیر پیش فروش ۷۰۰ دستگاه تراکتور ویژه باغات با تکیه بر صنعت داخلی کشور به استان ها ارسال شد.

وی افزود: این تراکتورها، تراکتور سبک و کمرشکن باغی و مناسب کاربری در باغات هستند.

عباسی با بیان این که در حوزه مکانیزاسیون باغبانی به توسعه بیشتری نیازمند هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از نکات کلیدی و مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۰، توجه ویژه به توسعه مکانیزاسیون باغبانی در کشور است.

وی افزود: در یک ماه گذشته و با پیگیری‌ وزارت جهاد کشاورزی و همکاری تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ماشین آلات کشاورزی و بانک کشاورزی اقدامات مثبتی در این حوزه صورت گرفته و در راستای این اقدامات،   فروش نقدی تراکتور از ماه گذشته آغاز و ۴ هزار دستگاه انواع تراکتور زراعی پیش فروش نقدی شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: با احتساب پیش فروش ۷۰۰ دستگاه تراکتور باغبانی در روزهای اخیر، ۴۷۰۰ دستگاه انواع تراکتور باغی و زراعی پیش فروش نقدی شده‌اند که این اقدام در سنوات گذشته بی‌سابقه بوده و با هدف ارتقای شاخص‌های مکانیزاسیون، بهبود فضای عملیات ماشینی در عرصه باغات و مزارع کشور انجام شده است.

عباسی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است، پیش بینی کرد: تا پایان سال بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: ۲.۹ میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد که حدود ۱.۵ میلیون هکتار باغات سنتی است و مابقی باغات امکان ورود ماشین را دارند، عموما تراکتور برای باغات غیر سنتی کاربرد دارد و امیدواریم که بتوانیم شاخص‌های مکانیزاسیون و روند ورود ماشین آلات به باغات را به ویژه در حوزه برداشت محصولات توسعه دهیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در شرایط کنونی به غیر از باغات زیتون و پسته که شاخص مکانیزاسیون در مرحله برداشت آنها حدود ۲۰ درصد است، در سایر باغات در عملیات برداشت کمتر از ۸ درصد مکانیزه هستیم که درصدد توسعه بیشتر مکانیزاسیون کشور در سال ۱۴۰۰ هستیم تا بتوانیم برنامه های راهبردی وزیر جهاد کشاورزی در این حوزه را عملیاتی کنیم.

کد خبر: ۱۱۸٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha